• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas piiratakse õlleimporti?

    Kas õlletaara on siis meie keskkonnale ohtlikum, kui näiteks Coca-Cola või Pepsi-Cola oma? Minu arvates ei ole üldsegi põhjendatud panna maks peale just õlletaarale, aga mitte mõne muu toote samasugusele taarale. Miks ei tule maksu Pripps'ile, Schweppes'ile või Seven-Up'ile?
    Saku Revalit pannakse ka purki, huvitav, kas talle tuleb samasugune maks? Igal juhul tuleb öelda, et kui õlleimportijatele ei õnnestunud õlleaktsiisiga ära teha, siis nüüd tahetakse seda teha pakendiaktsiisiga. Eestimaa turg jääb ilmselt vaesemaks paljude kuulsate õllesortide poolest.
    Nii ei ole võimalik kaubelda. Seaduseelnõu on väga ühepoolne ja suunatud kaitsma ainult ühtesid õlletarbijaid ja tootjaid.Tegemist on selge väljaastumisega õlle sissetoojate vastu.
    Mingil määral on informatsioon pakendiaktsiisi seaduse eelnõu kohta ka meieni jõudnud. Oleme esitanud valitsusele omapoolsed ettepanekud ja oma nägemuse asja kohta.
    Arvan, et lõviosa selle eelnõu esitamises on Saku õlletehasel. Aktsiisimaksud on ju ka Saku õllede, eriti Saku Originaali järgi seatud. Meie sissetoodavad õlled on kangemad, mistõttu neilt võetav aktsiisimakski on suurem.
    Kuid ei tohi ka unustada, et Saku on ainult 20 protsenti Eesti oma. Tegemist on ikkagi importõlle tootmisega, välismaiste omanike õllega, mille turgu kohutavalt kaitstakse.
    Pakendimaksu ei saa käsitleda turukaitseabinõuna. Pakendiprobleem on väga oluline keskkonnaküsimus. Varasematel aastatel ma ei märganud, et teeäärtel oleks pakendeid väga palju olnud. Kuid kui nüüd mööda Pärnu--Tallinn trassi sõita, siis vedeleb seal nii purke, pudeleid, plastmassi kui muud pakendiprügi. See on märk sellest, et looduse saastamine juba käib.
    Kavandatavast pakendiaktsiisist tuleva raha abil peaks tekkima korralik jäätmetööstus. Kogu jäätmete kogumise ja ümbertöötamise mehhanism. Ei saa lubada looduse risustamist.
    Väljapakutud eelnõus on aktsiisi suurus määratud nii suur, et sellest jätkuks kõikide jäätmetööstuse kulude katmiseks.
    Kõige suuremad kulutused on seotud tagastamatu pakendiga, purkide, plastmassiga jne. Siin oli arvestatud aktsiisimaksuks kuus krooni ühikult. Tagastuspakendil oleks kaks krooni ning ringluspakendit, st pudelit, polegi vaja maksustada, sest ta käib pidevalt ringis sees ja läheb edasi. Pudel on kindlasti ringluspakend. Tootja tegeleb selle tagasiostmisega. Pudelile on juba kulutused peale pandud. See ei tule ju tootjale niisama kätte. Tootja peab pudeli kokkukogumise hinna ju kinni maksma.
    Eelnõu näol on tegemist ainult õllepakendite aktsiisiga. Muljal maailmas on nii, et muude laiatarbekaupade pakenditelt aktsiisi ei võeta ja õlleliit järgib maailma eeskuju.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Peep Siitam: palvetamine ja filosofeerimine talutavat elektri hinda ei too
Tänasest soodsamat elektrienergiat võimaldavate justnimelt Eestis asuvate tootmisseadmete rajamist on takistanud eelkõige pime usk elektrituru viljastavasse mõjusse, kirjutab osaühingu Energiasalv Pakri juht Peep Siitam oma LinkedIni lehel.
Tänasest soodsamat elektrienergiat võimaldavate justnimelt Eestis asuvate tootmisseadmete rajamist on takistanud eelkõige pime usk elektrituru viljastavasse mõjusse, kirjutab osaühingu Energiasalv Pakri juht Peep Siitam oma LinkedIni lehel.
USA ametivõimud hakkasid uurima Alibaba pilveäri
USA presidendi Joe Bideni administratsioon on otsustanud uurida e-kaubandusgigandi Alibaba pilveteenuseid, et saada aru, kas need ohustavad Ühendriikide julgeolekut, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed.
USA presidendi Joe Bideni administratsioon on otsustanud uurida e-kaubandusgigandi Alibaba pilveteenuseid, et saada aru, kas need ohustavad Ühendriikide julgeolekut, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed.
Venemaa firma tellib hiigeljäälõhkuja Soomest Vene omanikega laevatehaselt
Helsinki Shipyard sai Venemaa firmalt tellimuse ehitada uus jäämurdja, mis on suurim diisel-elektri-jäälõhkuja, mis Soomes kunagi ehitatud, kirjutab Helsingin Sanomat.
Helsinki Shipyard sai Venemaa firmalt tellimuse ehitada uus jäämurdja, mis on suurim diisel-elektri-jäälõhkuja, mis Soomes kunagi ehitatud, kirjutab Helsingin Sanomat.
Venemaa gaasijuhe kuumutab Saksamaa koalitsiooni lõhenemist
Venemaalt Saksamaale kulgev gaasijuhe Nord Stream 2 on juba löönud kiilu Saksamaa ja USA vahele ja külvanud lahkarvamusi Euroopas. Nüüd, mil kasvab hirm, et Venemaa ründab Ukrainat, on sellest saanud tüliõun ka Saksamaa valitsuse sees, kirjutab Financial Times.
Venemaalt Saksamaale kulgev gaasijuhe Nord Stream 2 on juba löönud kiilu Saksamaa ja USA vahele ja külvanud lahkarvamusi Euroopas. Nüüd, mil kasvab hirm, et Venemaa ründab Ukrainat, on sellest saanud tüliõun ka Saksamaa valitsuse sees, kirjutab Financial Times.