• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.10.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltimaadel on Hongkongi eduvõimalusi

Kindlustusfirma Daiwa majandusasjatundja Lino Lourenco ütles, et ta pole nende riikide kujunemises Hongkongi sarnaseks küll sada protsenti kindel, kuid selline potentsiaal on kahtlemata olemas.
Niisugused ambitsioonid võivad tunduda mõnevõrra enneaegsed, kuid Läti ja Eesti üritavad juba nüüd oma sadamatele ja raudteevõrgule tuginedes saada sillaks Venemaa ja lääne vahel.
Kasu loodetakse tõusvat ka Skandinaavia investeeringutest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läti ja Eesti püüavad taastada oma ajaloolist positsiooni, mil siin asusid Hansa liitu kuuluvad sadamad. Läänemere suurim sadam on Ventspilsi sadam. 1995. a moodustas Ventspilsi sadama käive 29 miljonit tonni, Gdanskis oli see samal ajal 22 miljonit tonni, Peterburis 20,5 miljonit.
Neljandal kohal asuva Tallinna sadama käive oli 13 miljonit tonni.
Rahvusvahelise valuutafondi (IMF) esindaja Eestis Basil Zavoico hinnangul pole Eestil mitte ainult eeldusi Hongkongi-laadse majanduse kujundamiseks, vaid see peaks olema riigi peamine tulevikustrateegia.
Esimestest Hongkongiks kujunemise tarvis vajalikest kapitalimahutustest annab aimu USA arvutifirma Western Digital WCD.N kava rajada siia Ida-Euroopat teenindav kõvaketaste remondikeskus. Ka Soome arvutitootja Elcoteq Network Oy planeerib tehase ehitamist Eestisse.
Lätit tabas mullu tugev panganduskriis, kuid sadamad, nagu Ventspils ja Riia, loovad talle kolmest riigist kõige soodsamad eeldused oluliseks transiidimaaks kujunemiseks.
Leedu ainus transiidisadam on Klaipeda. Leedu välisinvesteeringute agentuuri juhataja Algis Avizhienis märgib, et Leedu püüab saada Ida-Euroopa transpordikeskuseks, kasutades Klaipeda sadamat ning Shiauliai lähedale rajatavat suurt kaubalennukite lennuvälja.
Leedu üritab edendada kapitali juurdevoolu ka vabamajandustsoonide rajamisega. Lootusi pannakse tekstiilitööstusele, väetiste tootmisele ja televiisorite valmistamisele.
Avizhienise hinnangul võib ka Leedu pürgida Hongkongi staatuse poole. REUTER-ETA

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele