• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu sadam võib jääda jäävangi

Riigieelarvest oli Pärnu sadama jäävabana hoidmiseks ette nähtud 2,5 miljonit krooni.
Pärnu sadama asedirektor Riho Prints ütles, et raha lõpeb esialgsest plaanist kiiremini, kuna jäälõhkuja kütus on sel aastal erinevalt eelmistest maksustatud aktsiisiga.
Printsi sõnul on selline olukord absurdne, kuna need laevad, mille teenindamiseks jäämurdja on renditud, veavad eksportkaupu ega pea seetõttu kütuse eest aktsiisi tasuma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Prints tõi näiteks, et eksporttoodangut vedavad kaubalaevad saavad kütust hinnaga 240 USA dollarit tonn, aga jäälõhkuja kütuse eest tuleb tasuda 370 dollarit. Jäämurdja päevane kütusevajadus ulatub seejuures 20 tonnini, lisas ta.
Selline aktsiis on Printsi hinnangul riigieelarvest eraldatud jäämurdmisraha raiskamine.
Printsi sõnul on ainuüksi jaanuaris Pärnus käinud laevad tasunud otse riigikassasse jää-, lootsi- ja majakamaksudena 700 000 krooni. Jäälõhkuja rentimine on seega olnud riigile hea investeering, märkis ta.
Pärnu sadama direktor Peeter Volkov peab reedel läbirääkimisi teede- ja sideministeeriumis, et leida Pärnu sadama jäävabana hoidmiseks lahendust.
Printsi sõnul seisavad Eesti oma jäälõhkujad Karu ja Tarmo peaaegu tegevuseta Tallinnas.
Jaanuaris on Pärnu sadamas käinud 30 laeva ning 15 ootavad veel oma järjekorda.
Mullu teenindas Pärnu sadam 343 laeva ning sadamat läbis kokku pool miljonit tonni kaupu. BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele