5 veebruar 1997

Phare programm toob lisamiljonid raudteele

RE Eesti Raudtee infrastruktuuridirektori Kaido Simmermanni sõnul kulub Tapa ja Narva vahelise raudteelõigu rekonstrueerimiseks kokku 496 miljonit krooni, millest Phare abi moodustab 77 miljonit. Tema sõnul ostetakse abiraha eest raudteerööpad ja pöörangud.

Raudteelõigu ehitus on väga oluline, kuna praegu liiguvad rongid seal 15kilomeetrise tunnikiirusega ja põlevkivi vedu on seetõttu raskendatud, ütles Simmermann.

Tallinna--Narva raudteelõigu ehitus läheb maksma 1,1 miljardit krooni, milleks tuleb raha peale Phare abiprogrammi ka Euroopa investeerimispangast. Läbirääkimised käivad ka Jaapani pankadega.

Rahandusministeeriumi välislaenude ja -abi osakonna juhataja Agate Daltoni sõnul kasutatakse Phare käesoleva aasta rahvusliku abiprogrammi raha nelja valitsuse poolt väljavalitud valdkonna finantseerimiseks.

Eurointegratsiooniks kulutatakse 145 miljonit krooni, infrastruktuuri arendamiseks 143 miljonit, riigisektori korralduseks 140 miljonit, regionaalseks arenguks 46 miljonit ja muudeks programmideks 18,5 miljonit krooni.

Programm on Daltoni kinnitusel koostatud Eesti eelistustest ja nende alusel esitatud taotlustest lähtudes.

Agate Daltoni sõnul on lähemas tulevikus kavas Eestisse rajada Euroopa Liidu programmide keskus, mille kaudu hakkaks liikuma abiraha. «See tähendab, et raha ja intressid jäävad Eestisse,» märkis ta. Praegu kantakse raha Brüsselist otse abiprogramme teostavatele välisfirmadele.

Euroopa Liidu komisjoni delegatsiooni juht Tallinnas Arhi Palosuo ütles, et Phare abiprogrammide suurus sõltub abi saava riigi suurusest ja seetõttu saavad Läti ja Leedu mõnevõrra rohkem raha kui Eesti. Palosuo sõnul pole veel otsustatud, kas Euroopa Liit jätkab abi andmist ka pärast 1999. aastat, mil käesolev programm lõpeb.

Hetkel kuum