• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • 06.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Phare programm toob lisamiljonid raudteele

RE Eesti Raudtee infrastruktuuridirektori Kaido Simmermanni sõnul kulub Tapa ja Narva vahelise raudteelõigu rekonstrueerimiseks kokku 496 miljonit krooni, millest Phare abi moodustab 77 miljonit. Tema sõnul ostetakse abiraha eest raudteerööpad ja pöörangud.
Raudteelõigu ehitus on väga oluline, kuna praegu liiguvad rongid seal 15kilomeetrise tunnikiirusega ja põlevkivi vedu on seetõttu raskendatud, ütles Simmermann.
Tallinna--Narva raudteelõigu ehitus läheb maksma 1,1 miljardit krooni, milleks tuleb raha peale Phare abiprogrammi ka Euroopa investeerimispangast. Läbirääkimised käivad ka Jaapani pankadega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahandusministeeriumi välislaenude ja -abi osakonna juhataja Agate Daltoni sõnul kasutatakse Phare käesoleva aasta rahvusliku abiprogrammi raha nelja valitsuse poolt väljavalitud valdkonna finantseerimiseks.
Eurointegratsiooniks kulutatakse 145 miljonit krooni, infrastruktuuri arendamiseks 143 miljonit, riigisektori korralduseks 140 miljonit, regionaalseks arenguks 46 miljonit ja muudeks programmideks 18,5 miljonit krooni.
Programm on Daltoni kinnitusel koostatud Eesti eelistustest ja nende alusel esitatud taotlustest lähtudes.
Agate Daltoni sõnul on lähemas tulevikus kavas Eestisse rajada Euroopa Liidu programmide keskus, mille kaudu hakkaks liikuma abiraha. «See tähendab, et raha ja intressid jäävad Eestisse,» märkis ta. Praegu kantakse raha Brüsselist otse abiprogramme teostavatele välisfirmadele.
Euroopa Liidu komisjoni delegatsiooni juht Tallinnas Arhi Palosuo ütles, et Phare abiprogrammide suurus sõltub abi saava riigi suurusest ja seetõttu saavad Läti ja Leedu mõnevõrra rohkem raha kui Eesti. Palosuo sõnul pole veel otsustatud, kas Euroopa Liit jätkab abi andmist ka pärast 1999. aastat, mil käesolev programm lõpeb.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele