• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestis õmmeldud rõivastel on vilets maine

Baltika Kaubanduse ASi tegevdirektor Mart Raik leidis, et tarbijad hindavad inertsist Eesti rõivaid madalalt. «Tarbija ei ole veel harjunud, et ka kodumaine toodang võib võrdväärselt välismaal toodetavaga konkureerida,» ütles Raik.
Tema sõnul on tarbijate arvamus, et Eesti tooted on liiga kallid, tingitud sellest, et tarbija ostab hinda. «Toote kvaliteet on praegu tarbija jaoks alles seitsmendal-kaheksandal kohal,» lisas Raik.
Emori andmetel ostavad Eesti elanikud 37 protsenti rõivastest rõivakauplustest, kolmandiku turult, 17 protsenti kantud rõivaste müügikohtadest ja kuus protsenti välismaalt. «Tundub, et turgude ja komisjonipoodide osakaal rõivaste müügikohana lähemal ajal oluliselt ei vähene,» ütles Raik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Emori uuringu kohaselt võrdlevad pooled naised enne ostu sooritamist hindu, kümme protsenti ostab rõivaid hetkemeeleolu ajel. Meestest võrdleb hindu 40 protsenti ja 17 protsenti ostab rõivaid hetkemeeleolu põhjal.
Esta Kaal Emorist ütles, et mehed usaldavad rohkem kindlat kaubamärki ja tavatsevad osta rõivaid esinduslikematest kauplustest ja kaubamajadest.
Eelmisel aastal kulutas statistikaameti andmetel üks pereliige Eestis kuus keskmiselt 93 krooni garderoobikaupadele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele