• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 25.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lehmanahkse tagi võit

Hiljuti valge krae ja ülespööratud käistega tagi omanikuks saanud ajakirjanik-ärimees Kalle Mälberg peab end väga individualistlikuks inimeseks, kes rõivastub pigem ebamugavalt, kuid igal juhul isikupäraselt. Oma huvi lehmanahast Cartini jope vastu põhjendab ta aga filmivõtetega Eesti põhjarannikul, kus temal saatesarja autorina tuleb ka vahel kaamera ette astuda.
«Produtsent käskis mul nelja aasta vanuse Austraalia jope välja vahetada,» räägib Mälberg. «Uue jope sain soodsalt, ta on normaalne ja lahe.»
Kõnealuseid nahkjopesid müüvad Eestis mitmed kauplused, kes seda Rootsist, Taanist või Norrast sisse toovad. Nahktagide müügihind on 1490--2400 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Cartini kaubamärgi levitaja Eestis AS Glasmir on üks nendest firmadest, kes on soodsat müügikliimat rahaks pööramas. Glasmiri tegevdirektor Tiit Lepp ütleb, et firma alustas populaarsete talvetagide maaletoomist juba eelmisel talvel, kui uus moesuund Eestis alles hoogu võttis. Tema sõnul oli Taanis sarnaste tagide kandmise haripunkt kolm aastat tagasi.
Kui Glasmir ostis 1995. aastal Indiast 300 nahkjopet, siis tänavu oli kaupmeestel julgust korraga välja osta 500 jopet.
Tiit Lepa sõnul ei kinnitanud müüjad kohe tagile Cartini kaubamärki, nüüd müüakse jopesid aga üksnes selle nime all. «Kui me näitame kaubamärgi omanikule disaini ja malli ette, võime seda nime kasutada,» selgitab Lepp.
Lisaks Cartinile müüakse sarnaseid tagisid üle Eesti ka teiste firmamärkide all, kuid väidetavalt puudub paljudel müüjatel lai jaevõrk, mistõttu korraga sisseostetavate jopede arv on väiksem kui Glasmiril ja hind kallim. Tiit Lepp ei oska päris täpselt hinnata, kas ka konkurendid on müünud sel talvel sama palju tagisid kui Glasmir ehk 500 tükki.
Glasmiri omaniku Sulev Kodu sõnul on nende firma edu konkurentide ees selles, et tagi hinda on suudetud hoida 1490 krooni piires, äsja käivitunud suurmüügi käigus müüakse jopesid koguni 990 krooniga tükk.
«Kuna hind on vastuvõetav, siis ostavad teda nii pangaametnikud, kes ta rõõmsalt selga tõmbavad, kui koolipoisid koos ema ja isaga,» lausub Kodu.
Glasmiri viies kaupluses müüdavatest tagidest moodustavad lehmanahksed joped ligi 40 protsenti. Võrdluseks müüvad Cartini kauplused talve jooksul teisi jopesid keskmiselt 20--30 tükki artiklist.
Sulev Kodu sõnul on lehmanahksete tagide juurdehindlus kaupluses 35 protsenti. Stockmanni kaubamaja meestekaupade osakonna juhataja Terje Meose väitel on see mõõdukas, kuna nende kaubamajas on juurdehindluse protsent veel suurem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meose sõnul Stockmannis selliseid talvejopesid ei müüda. «Meil on ühte artiklit olnud sees kõige rohkem 150 tükki, keskmiselt kõiguvad kogused aga 10 ja 50 vahel,» lausub ta.
See, et kõnealuseid jopesid on Eestis nii palju müüdud, näitab, et tegemist on odava kaubaga, lisab Meos.
Tiit Lepa väitel kavatseb Glasmir osta hästimüüvaid tagisid sisse samapalju kui sel aastal ka järgmisel talvel, mida moeröögatuse järellainena veel müüa loodetakse. «Võib-olla tekib sõpradel unistus, et tahaks ka sellist jopet,» räägib Lepp. «Moes ta järgmisel aastal enam kindlasti pole.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele