• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Huvi suurendada lennufirma aktsiakapitali

Rahandusministeeriumi välissuhete osakonna juhataja Agathe Dalton lausus, et aasta alguses selgus audiitori arvamusest, et firma omakapital oli vähenenud ja moodustas aktsiakapitalist 44%. Seda tingis, et eelmine aasta oli lõppenud kahjumiga, lisas ta. Äriseadustiku järgi peab firma omakapital moodustama 50 protsenti aktsiakapitalist.
Kui see nii pole, on seaduse järgi võimalus toimida mitut viisi. Võib: aktsiakapitali vähendada, teha sinna täiendavad sissemaksed või kasutada allutatud võlakohustust. Äriplaani järgi tahab firma kasumisse jõuda järgmise aasta keskpaiku.
Dalton lausus, et riik kavatseb investeerida Estonian Airi 3,3 mln kr. See on pikaajaline laen, mis anti firmale mullu 26. märtsil enne erastamist. Laenu kogusumma oli 16 mln kr ning see oli mõeldud võla tasumiseks RE-le Eesti Lennujaamad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuna firma erastamine polnud veel lõpuni jõudnud, eraldati laenuks vajalikud finantsid erastamisest laekunud varade kaudu. Pärast erastamist tehti tasaarveldusi ning bilanssi jäi Daltoni ütlusel 16 mln krooni suurusest laenust üles 2,9 mln krooni, millest on koos intressidega saanud 3,3 mln krooni.
Maersk Air on nõus investeerima 5 mln ja Balti Cresco Investeerimisgrupi AS 1,6 mln krooni, lausus Dalton. «Seega on koguinvesteering 10 mln krooni,» lisas ta.
Ta lisas, et asja arutas firma nõukogu ning kuna riigil on raske erastatud ettevõttele otsekohe mingit raha leida, otsustati valitsusele teha ettepanek kustutada võlg, millest saaks riigipoolne sissemakse omakapitali. Riigieelarves selliseid summasi ettenähtud pole.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele