Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Huvi suurendada lennufirma aktsiakapitali
Rahandusministeeriumi välissuhete osakonna juhataja Agathe Dalton lausus, et aasta alguses selgus audiitori arvamusest, et firma omakapital oli vähenenud ja moodustas aktsiakapitalist 44%. Seda tingis, et eelmine aasta oli lõppenud kahjumiga, lisas ta. Äriseadustiku järgi peab firma omakapital moodustama 50 protsenti aktsiakapitalist.
Kui see nii pole, on seaduse järgi võimalus toimida mitut viisi. Võib: aktsiakapitali vähendada, teha sinna täiendavad sissemaksed või kasutada allutatud võlakohustust. Äriplaani järgi tahab firma kasumisse jõuda järgmise aasta keskpaiku.
Dalton lausus, et riik kavatseb investeerida Estonian Airi 3,3 mln kr. See on pikaajaline laen, mis anti firmale mullu 26. märtsil enne erastamist. Laenu kogusumma oli 16 mln kr ning see oli mõeldud võla tasumiseks RE-le Eesti Lennujaamad.
Kuna firma erastamine polnud veel lõpuni jõudnud, eraldati laenuks vajalikud finantsid erastamisest laekunud varade kaudu. Pärast erastamist tehti tasaarveldusi ning bilanssi jäi Daltoni ütlusel 16 mln krooni suurusest laenust üles 2,9 mln krooni, millest on koos intressidega saanud 3,3 mln krooni.
Maersk Air on nõus investeerima 5 mln ja Balti Cresco Investeerimisgrupi AS 1,6 mln krooni, lausus Dalton. «Seega on koguinvesteering 10 mln krooni,» lisas ta.
Ta lisas, et asja arutas firma nõukogu ning kuna riigil on raske erastatud ettevõttele otsekohe mingit raha leida, otsustati valitsusele teha ettepanek kustutada võlg, millest saaks riigipoolne sissemakse omakapitali. Riigieelarves selliseid summasi ettenähtud pole.