• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohl vangub, euro ka

    Oma 14aastase kantsleripõlve jooksul on Helmut Kohl domineerinud kõigil rahvusvahelistel kohtumistel nii füüsiliselt oma koguka kasvu kui ka poliitiliselt Saksamaa kaaluka sõna tõttu. Kuid lähemate nädalate kolmele tippkohtumisele -- 13. juunil Prantsusmaa presidendi Chiraci ja uue peaministri Jospiniga, 16. ja 17. juunil ELi riigipeade ja valitsusjuhtidega ja 20.--22. juunini Denveris suure seitsmiku G7 liidritega -- läheb ta nõrgemana kui ei kunagi varem.
    Euroopa rahaliit (EMU), mis pidi saama kristliku demokraadi pika karjääri krooniks, on sattunud tõsistesse raskustesse, kuna kantsler ei ole saanud Bonni majandust korda. Töötute arv on kasvanud rekordilise 4,2 miljonini ning eelarvepuudujääk on kärisenud juba 20 miljardi marga suuruseks, mida rahandusminister Waigel püüab nüüd «loova raamatupidamise» abil kahandada. Selle tagajärjel on Kohli paremtsentristlik valitsus kriisis ja autoriteet muudkui langeb.
    Ekskantsler Helmut Schmidt kutsus eile nii Kohli kui ka Waigelit tagasi astuma, pannes neile süüks ületamatute fiskaalraskuste tekitamist.
    Kohli suur unistus rahaliit pidi süvendama Euroopa integratsiooni, ja seda pidi tema arvamuse kohaselt samaaegselt täiendama riikide poliitiline liit. Kuid Bonn, mis on olnud rahaliidu suurim toetaja, pole suutnud pärast Saksamaa kulukat taasühinemist ise rahaliidu tingimustega korralikult toime tulla. Samuti pole jõutud poliitilise liidu rajamiseni, millele pidi aluse panema valitsustevahelist konverentsi (VVK) lõpetav Amsterdami tippkohtumine.
    Ka ELis ja G7s toimuv jõuvahekordade muutus ei näi Kohlile kasuks tulevat. Pahempoolsed peaministrid kahes ELi juhtriigis Suurbritannias ja Prantsusmaal on hakanud nõudma spetsiaalse hõivepeatüki lisamist Maastrichti lepingusse. Sellega on Kohli valitsus, kes on keeldunud üleeuroopalistest hõiveabinõudest, sattunud nüüd VVK-l isolatsiooni ja peab selles küsimuses ilmselt järele andma. REUTER-ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.