• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti kui edenev turismimaa

Kui hinnata, kas Läti turismitulud on suured või väikesed, tasuks neid juuresolevalt graafikult võrrelda riikidega, kes teenivad kuni 70% maailma turismituludest. 1996. a külastas maailma riike 593 miljonit välisturisti, kes kulutasid kokku 5880 mld Eesti kr ehk 9910 krooni ühe turisti kohta. Läti arvele tuleb maailma turistide üldarvust 0,3% ja turismituludest 0,05%. Seega kulutas keskmine turist Lätis kuus korda keskmisest vähem, mis on tingitud lühiajalisest riigis viibimisest.
Ekskommunistlikest riikidest oli mullu edukas Poola, mis teenis väliskülaliste pealt 111 miljardit Eesti krooni, mis teeb aastaseks kasvuks 10%. Majanduses on turismil kõige suurem osakaal aga Küprosel, kuhu turistid jätsid 1996. a 41,7 miljardit Eesti krooni, mis moodustab riigi SKTst 38%.
Läti näeb oma turismi arendamise põhivaru selles, et pikendada inimeste riigis viibimist seniselt keskmiselt kolmelt päevalt nädalale. Näiteks praegu moodustavad puhkajad Läti külastajatest ainult 7%. Tunduvalt suurem on läbisõitjate (29%) ja ärireisijate (23%) osakaal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa Liidu eksperdid soovitavad turistide juurdevõitmiseks kulutada Läti imago loomiseks ja reklaamiks välismaal umbes 31 miljonit Eesti krooni.
Täiesti söötis on Lätis siseturism. Võrdluseks võib tuua Saksamaa, kus siseturismi 139 miljardi Eesti krooni suurused tulud ei jää välisturismile sugugi alla.
Eesti turismiameti prognoosi kohaselt peaks Eesti selle aasta turismitulu tõusma kuni 8,5 mld kroonini. Eestisse saabuvate välismaalaste üldarvuks pakutakse kuni kolm miljonit, kellest enim saabub Soomest, Rootsist ja Suurbritanniast.
Eelmisel aastal suurenes Eesti väliskülaliste arv 20% ja see oli 2,53 miljonit. Kokku kulutasid nad Eestis 6,8 miljardit krooni, mis moodustas ligi 18% Eesti ekspordi kogutuludest.
Eesti siseturism jaheda suve tõttu mullu eriti ei kasvanud. Selle maht oli umbes 695 miljonit krooni. B&B-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele