• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Samsung hakkab autosid tootma

Lõuna-Koreas on kuus autotootjat: Hyundai, Daewoo, Kia, Ssangyong ning eriautosid valmistavad Daewoo Heavy ja Hyundai Precicion.
Kuuldused, et Samsung võtab mõnelt neist tootmise üle, hakkasid levima juba siis, kui Lõuna-Korea valitsus andis Samsungile autode tootmise loa paar aastat tagasi. Nüüd, mil autotootmises konkurents kasvab, on Samsung Motors otsustanud asuda uuele rünnakule.
Eelmisel nädalal valitsusele esitatud ettekandes rõhutab Samsung, et riigi autotööstus on küps põhjalikuks ümberkorraldamiseks. Samsung leiab, et omal käel suudavad edaspidi jätkata ainult Hyundai ja Daewoo. Seevastu Kia ja Ssangyong võiksid rahaliste raskuste tõttu kaaluda autotootmise müümist, mis on autofirmasid väga pahandanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hyundai Motorsi juhatuse esimees Chung Mong Kyu nõuab avalikus kirjas, et Samsung vabandaks ning et valitsus esitaks selles küsimuses oma seisukoha.
Korea autotööstus on 1990. aastate algusest alustanud tootmismahu kiiret suurendamist. Kolm suurimat, Hyundai, Daewoo ja Kia tahavad hiljemalt aastaks 2005 paisutada tootmise 2 miljoni autoni. Mullu tootsid kuus Lõuna-Korea autofirmat kokku 3,47 miljonit autot, millest 1,15 miljonit läks eksporti.
Korea autotootjate liit arvab irooniliselt, et Samsungi ettepandud autotööstuse ümberkorraldamine ei tähenda muud midagi kui mõne autofirma äraostmist. DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele