Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saab esitles üle 13 aasta uudismudelit
Mootor:- 2290 cm³, R4
Võimsus:- 170 hj
Kütusekulu:- keskmiselt 9,9 l/100 km
Kiirendus 0--100 km/h:- 8,5 s
Maksimaalkiirus:- 225 km/h
Pikkus:- 4805 mm
Laius:- 2042 mm
Kõrgus:- 1449 mm
Teljevahe:- 2703 mm
Tühimass:- 1485 kg
Pagasiruumi maht:- 500 l
- Hiljuti oma 50. sünnipäeva tähistanud Rootsi autotootja Saab esitles suvel oma uut sedaani 9-5. Saabi seisukohast oli tegu ajaloolise sündmusega, kuna viimane päris uus mudel lisandus Saabi toodangusse 13 aastat tagasi -- kui alustati Saab 9000 tootmist. Vahepeal piirduti olemasolevate mudelite -- 900 ja 9000 -- täiustamistega, millest märkimisväärseim oli 1993. aastal, kui hakati tootma uut Saab 900.
Uustulnuka lisandumisega läheb ajalukku sedaankerega Saab 9000 CD, luukpäraga Saab 9000CS jääb konveierile, kuni tema järele veel nõudlust on. Kokku on Saabil nüüd tootmises kolm põhimudelit -- lisaks eelnimetatutele ka Saab 900.
9-5 disain on nii salongis kui väliselt igati «saabilik», erandiks vaid tagaosa, mis võiks tänu enam-vähem samailmelistele tagatuledele sama edukalt kuuluda ka Nissan Primerale. Salongis on Saab jäänud truuks lennukit meenutavale armatuurlauale ja jätnud ka süüteluku juhi parema käe alla, käigukangi ja käsipiduri kõrvale.
Esirattaveolise Saab 9-5 mootorivalikus on uue põlvkonna Ecopower-turbomootorid. Mootoreid on kokku kolm -- alates 150 hj 2-liitrisest neljasilindrilisest, lõpetades tippmudeli -- 3-liitrise 200 hj V6-mootoriga.
Välismõõtmetest on märkimisväärseim laius -- tervelt 2042 mm (võrdluseks -- konkurentide Audi A6 ja 5-seeria BMW-l 1800-1810 mm).
Läbi aegade on Saab toonud autotööstusse mitmeid uusi tehnilisi lahendusi -- turbomootori, istmesoojenduse ja 16-klapilise mootori. Esimese seeriautona on 9-5 varustuses ventileeritavad esiisted ja asümmeetrilise turboga V6-mootor.
9-5 hinnatase saab olema mõnevõrra kõrgem kui Saab 9000 oma. Saab näeb uue mudeli põhikonkurentidena 5-seeria BMWd, 70- ja 90-seeria Volvot, Audi A6 ja E-klassi Mercedest.
Järgmiste uute mudelite lisandumist ei tule 13 aastat oodata -- järgmisel aastal hakkab Saab tootma 9-5 universaalvarianti, seejärel aga oma kõigi aegade esimest diiselmootoriga mudelit.
Saab 9-5 müük algab septembris, pärast Frankfurdi autonäitust, kus toimub ka 9-5 esimene suurem avalik esitlus.