Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saab esitles üle 13 aasta uudismudelit

    Mootor:- 2290 cm³, R4
    Võimsus:- 170 hj
    Kütusekulu:- keskmiselt 9,9 l/100 km
    Kiirendus 0--100 km/h:- 8,5 s
    Maksimaalkiirus:- 225 km/h
    Pikkus:- 4805 mm
    Laius:- 2042 mm
    Kõrgus:- 1449 mm
    Teljevahe:- 2703 mm
    Tühimass:- 1485 kg
    Pagasiruumi maht:- 500 l
    - Hiljuti oma 50. sünnipäeva tähistanud Rootsi autotootja Saab esitles suvel oma uut sedaani 9-5. Saabi seisukohast oli tegu ajaloolise sündmusega, kuna viimane päris uus mudel lisandus Saabi toodangusse 13 aastat tagasi -- kui alustati Saab 9000 tootmist. Vahepeal piirduti olemasolevate mudelite -- 900 ja 9000 -- täiustamistega, millest märkimisväärseim oli 1993. aastal, kui hakati tootma uut Saab 900.
    Uustulnuka lisandumisega läheb ajalukku sedaankerega Saab 9000 CD, luukpäraga Saab 9000CS jääb konveierile, kuni tema järele veel nõudlust on. Kokku on Saabil nüüd tootmises kolm põhimudelit -- lisaks eelnimetatutele ka Saab 900.
    9-5 disain on nii salongis kui väliselt igati «saabilik», erandiks vaid tagaosa, mis võiks tänu enam-vähem samailmelistele tagatuledele sama edukalt kuuluda ka Nissan Primerale. Salongis on Saab jäänud truuks lennukit meenutavale armatuurlauale ja jätnud ka süüteluku juhi parema käe alla, käigukangi ja käsipiduri kõrvale.
    Esirattaveolise Saab 9-5 mootorivalikus on uue põlvkonna Ecopower-turbomootorid. Mootoreid on kokku kolm -- alates 150 hj 2-liitrisest neljasilindrilisest, lõpetades tippmudeli -- 3-liitrise 200 hj V6-mootoriga.
    Välismõõtmetest on märkimisväärseim laius -- tervelt 2042 mm (võrdluseks -- konkurentide Audi A6 ja 5-seeria BMW-l 1800-1810 mm).
    Läbi aegade on Saab toonud autotööstusse mitmeid uusi tehnilisi lahendusi -- turbomootori, istmesoojenduse ja 16-klapilise mootori. Esimese seeriautona on 9-5 varustuses ventileeritavad esiisted ja asümmeetrilise turboga V6-mootor.
    9-5 hinnatase saab olema mõnevõrra kõrgem kui Saab 9000 oma. Saab näeb uue mudeli põhikonkurentidena 5-seeria BMWd, 70- ja 90-seeria Volvot, Audi A6 ja E-klassi Mercedest.
    Järgmiste uute mudelite lisandumist ei tule 13 aastat oodata -- järgmisel aastal hakkab Saab tootma 9-5 universaalvarianti, seejärel aga oma kõigi aegade esimest diiselmootoriga mudelit.
    Saab 9-5 müük algab septembris, pärast Frankfurdi autonäitust, kus toimub ka 9-5 esimene suurem avalik esitlus.
  • Hetkel kuum
Peeter Tammistu: ja siis ma mõtlen – kuidas leida küsimused õigetele vastustele
Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Keskpank: euribori tipp peaks saabuma sügisel Ettevõtjatele tuleb kasum tänavu raskemalt
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
USA indeksid langesid, samal ajal kui võlakirjade tootlus ja kuld tõusid
Wall Streeti peamised indeksid sulgusid teisipäeval madalamal, samal ajal kui riigivõlakirjade tootlus ja kuld tõusid, kuna investorid muretsesid, et Föderaalreserv hoiab intressimäärad pikemalt kõrgemal.
Wall Streeti peamised indeksid sulgusid teisipäeval madalamal, samal ajal kui riigivõlakirjade tootlus ja kuld tõusid, kuna investorid muretsesid, et Föderaalreserv hoiab intressimäärad pikemalt kõrgemal.
Reaalajas börsiinfo
Palgatööl läbipõlenud viljandlane lõi ettevõtte: saan nüüd teha seda, mida naudin
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Tööst ilma jääv Sutter: mõtteid on, aga enne septembrit ei tee ma midagi
Veel viimaseid päevi Eesti Energia juhi ametit pidav Hando Sutter ütles, et enne 1. septembrit tema end uute kohustustega ei seo.
Veel viimaseid päevi Eesti Energia juhi ametit pidav Hando Sutter ütles, et enne 1. septembrit tema end uute kohustustega ei seo.
Kallas Politico süüdistustest: ilmselgelt oleme kellegi varbale astunud "Otsitakse kohti, kuidas meid paika panna."
Peaministri Kaja Kallase sõnul soovib osa Euroopa riike lihtsalt Eestile ära panna ja sellepärast ilmuski täna väljaandes Politico etteheitev artikkel, justkui kasutaks Eesti ära Euroopa rahurahastuse süsteemi.
Peaministri Kaja Kallase sõnul soovib osa Euroopa riike lihtsalt Eestile ära panna ja sellepärast ilmuski täna väljaandes Politico etteheitev artikkel, justkui kasutaks Eesti ära Euroopa rahurahastuse süsteemi.
Raadiohommikus: rakettidest bumerangideni
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis tuleb juttu teisipäeval ilmunud Politico artiklist, mis rääkis sellest, kuidas Euroopa diplomaate nörritab mõne riigi, aga ennekõike Eesti viis üritada Ukrainale antud relvaabi eest uute relvade väärtuses raha sisse kasseerida. Artikkel sai siinmail palju vastukaja ning kritiseeriti, et anonüümsete allikate jutt sisaldab mitut otsest valeväidet.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis tuleb juttu teisipäeval ilmunud Politico artiklist, mis rääkis sellest, kuidas Euroopa diplomaate nörritab mõne riigi, aga ennekõike Eesti viis üritada Ukrainale antud relvaabi eest uute relvade väärtuses raha sisse kasseerida. Artikkel sai siinmail palju vastukaja ning kritiseeriti, et anonüümsete allikate jutt sisaldab mitut otsest valeväidet.
Suurkoondamine väikelinnas: betoonitehas sulgeb tootmise, kaovad kümned töökohad
Eestis kahes kohas tootev E-Betoonelement sulgeb uute projektide vähesuse tõttu oma Tamsalu tehase, koondades tootmise Harjumaale Harkusse, töö kaotab kokku 75 inimest.
Eestis kahes kohas tootev E-Betoonelement sulgeb uute projektide vähesuse tõttu oma Tamsalu tehase, koondades tootmise Harjumaale Harkusse, töö kaotab kokku 75 inimest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.