Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Renault jätkab Läti turul liidrikohal
Uute sõiduautode müügiedu sõltub ka Lätis üha enam sellest, milliseid liisingutingimusi suudavad finantsasutused klientidele pakkuda. Läti automüügi I poolaasta tulemused näitavad, et tervikuna läheb äri ülesmäge -- esimese 7 kuuga registreeriti Lätis 2085 uut sõiduautot, mis on 45% võrra enam kui mullu samal ajal.
Läti autokaubandus väljus kriisist 1995. aastal, hindab olukorda Läti kaubandus-tööstuspalati esimees Viktor Kulberg, kelle sõnul võlgnevad autokaupmehed oma head tulemused just liisingu arengule.
Arenguruumi on siiski veel küllaga. Praegu on liisingu osatähtsus autoostul Lätis vaid 20--30% (mullu samal ajal ainult 5%), samal ajal kui Leedus on sama näitaja 65%, Eestis aga koguni 80--90%. Samuti on realiseerimata erasektori potentsiaal.
Autoeksperdid ennustavad, et käesoleval aastal müüakse Lätis 4200--4500 uut sõiduautot, 1998. aastal aga 8500--9000 autot.
Tänavu on praktiliselt kõik automüüjad oma müügitulemusi võrreldes eelmise aastaga parandanud. On siiski ka erandeid, näiteks ?koda.
Markide lõikes on Lätis jõuvahekorrad endised. Liidrina jätkab Renault, järgnevad Opel ja Toyota. Meeldetuletuseks -- mullu olid I poolaasta tulemuste põhjal tipus Renault, Subaru, Toyota, ?koda, Opel ja Volkswagen.