• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.10.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renault jätkab Läti turul liidrikohal

Uute sõiduautode müügiedu sõltub ka Lätis üha enam sellest, milliseid liisingutingimusi suudavad finantsasutused klientidele pakkuda. Läti automüügi I poolaasta tulemused näitavad, et tervikuna läheb äri ülesmäge -- esimese 7 kuuga registreeriti Lätis 2085 uut sõiduautot, mis on 45% võrra enam kui mullu samal ajal.
Läti autokaubandus väljus kriisist 1995. aastal, hindab olukorda Läti kaubandus-tööstuspalati esimees Viktor Kulberg, kelle sõnul võlgnevad autokaupmehed oma head tulemused just liisingu arengule.
Arenguruumi on siiski veel küllaga. Praegu on liisingu osatähtsus autoostul Lätis vaid 20--30% (mullu samal ajal ainult 5%), samal ajal kui Leedus on sama näitaja 65%, Eestis aga koguni 80--90%. Samuti on realiseerimata erasektori potentsiaal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autoeksperdid ennustavad, et käesoleval aastal müüakse Lätis 4200--4500 uut sõiduautot, 1998. aastal aga 8500--9000 autot.
Tänavu on praktiliselt kõik automüüjad oma müügitulemusi võrreldes eelmise aastaga parandanud. On siiski ka erandeid, näiteks ?koda.
Markide lõikes on Lätis jõuvahekorrad endised. Liidrina jätkab Renault, järgnevad Opel ja Toyota. Meeldetuletuseks -- mullu olid I poolaasta tulemuste põhjal tipus Renault, Subaru, Toyota, ?koda, Opel ja Volkswagen.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele