• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ärimehed otsivad Venemaalt transiidikasvu

Delegatsiooni juhi, Eesti-Vene ettevõtjate koja peadirektori Oleg Karpikovi sõnul veab Venemaa üks suuremaid metallitootjaid Severostal oma toodangut praegu läände Läti ja Leedu kaudu, kuid soodsate hindade korral võib õnnestuda osa transiiti Eestisse suunata.
Vagan Aganesjans Severostali transiidiosakonnast ütles, et ettevõte on asutanud Leedus ja Lätis transiidi ühisettevõtted. Eesti perspektiive ei soostunud ta enne läbirääkimisi avaldama.
Väetisi tootva tehase Amafos transiidifirma Nord-West direktor Juri Potapov ütles, et Amafos veab talveperioodil Tallinna kesklinna ja Muuga sadama kaudu tahkeid väetisi. Oktoobris ulatus väetiste transiidi maht 19 000 tonnini, novembris suurendatakse seda 55 000 tonnini. Transiidi korraldamiseks on Nord-West asutanud Eesti Fosforiidi territooriumile ?veitsi-Eesti ühisfirma Talstock. Talstocki direktori Branas Mitskjavit?juse sõnul puuduvad transiidi suurendamiseks siinsetes sadamates vedelate väetiste ümberlaadimise tingimused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti ühe suurema ekspediitorfirma Estrans Service peadirektor Igor Ilchenko sõitis T?erepovetsi sooviga leida ühiseid huvisid nii Severostali kui ka Amafosiga. «Näen vedelate väetiste läbiveos väga suurt perspektiivi. Üksnes raudteevedu Eestisse annaks arvestatava kokkuhoiu, kui võrrelda transiidiga läbi Ventspilsi,» märkis Ilchenko. Tema sõnul nõuaks väetiste ümberlaadimiseks vajalike seadmete paigaldamine mõnesse Eesti sadamasse 10 miljoni kroonist investeeringut ja riigi põhimõttelist toetust. Ilchenko hindab vedelate väetiste transiidi perspektiivi ligikaudu paarsajale tuhandele tonnile kuus.
Transiitvedude kogumahult jääb Eesti alla nii Lätile kui ka Leedule. Oleg Karpikovi sõnul on transiidi kasvul oluliseks takistuseks Eesti-Vene korrastamata poliitilised suhted.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele