Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valga depoo surub raudteed kokkuleppele

    Valga depoo nõukogu esimehe Aare Viira sõnul võidakse kirjalik turu jagamise lepe sõlmida juba täna. Algul pidi seda tehtama eelmisel teisipäeval, kuid Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsh lükkas allakirjutamise edasi. «Kõne all on kümnete miljonite kroonide ümberjagamine, millest Valga depoo võidab, Eesti Raudteel aga ainult kaotab,» ütleb Juchnewitsh.
    Juchnewitch ja Viira ei soovinud veel avaldada läbirääkimiste üksikasju ja plaanitava kokkuleppe sisu.
    Valga depoo sooviks on, et külmvagunid arvatakse ühisvagunipargi koosseisu ja ei peaks seega maksma tühisõitude eest. Praegu kuuluvad Eesti Raudtee poolt administreeritavasse ühisparki Vene Föderatsiooni vagunid. Ühispargis osalemine annab Valga depoole võimaluse sõlmida Vene raudteeorganisatsioonidega pikaajalisi lepinguid.
    Viira kaebas Eesti Raudtee mullu konkurentsiametisse, süüdistades teda kõlvatu konkurentsi abil depoo turult väljatõrjumises ja Vene külmvagunitele dumpinghindade kehtestamises.
    Möödunud nädalal esitas Aare Viira hagi kohtusse, süüdistades Eesti Raudteed depoole 22 miljoni krooni suuruse kahju tekitamises. «Depoo erastamisel tuli meile üle õigus otsustada külmvagunite kasutamise üle Eestis, kuid Eesti Raudtee ning teede ja sideministeerium takistavad selle õiguse kasutamist,» selgitab Viira.
    Kaks aastat tagasi 44 miljoni krooni eest Valga külmvagunite depoo ostnud Viira sõnul pole ta makstud kaupa kätte saanud, sest Eesti Raudtee eelistab külmvedudeks odavamaid Venemaa vaguneid. 350 töötajaga depoo vireleb raskustes.
    «Kui Eesti Raudtee nõustub meie soovidega, tunnistab ta vaba konkurentsi ja ettevõtete paljusust. Eesti riik hakkab täitma Euroopa Liidule antud lubadusi,» ütles Viira. Ta on valmis kokkuleppe nimel loobuma õigusest töötada muu vagunipargiga peale külmutusvagunite. Seni ongi Valga depool vaid külmutusvagunid.
    Eurokaart kaalub Eesti raudteemängudes vähe, sest Eesti rongid läände kaupa ei vea, on vaid ühendus Venemaaga ja me tegutseme Venemaal kehtivate reeglite järgi, lausus teede- ja sideministeeriumi asekantsler Meelis Pihel.
    Varem Eesti Raudtee selja taga seisnud ministeerium võtab vaidluses Valga depooga Pihela sõnul vahekohtuniku rolli. «Kui Eesti Raudtee ja Valga depoo saavutavad kokkuleppe, siis ministeerium aktsepteerib seda,» ütles Pihel.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.