Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teletupsude miljardiäri

    Strateegia on tegelikult väga lihtne. Miljardiliste investeeringutega luuakse lastele filme, telesaateid ja mänge, mille taga on parimad filmitootjad -- Disney, Time Warner jt. Filmi eesmärk on tegelikult reklaam, sest selle näitamise järel paisatakse müüki tohutul hulgal samateemalisi kaupu.
    Sellesse kampaaniasse kuulub ka mullu Suurbritannias valminud väikelastesari «Teletupsud», mille tegelased Tinky Winky, Dipsy, Laa Laa ja Poo on kujunenud tohutult menukaks isegi täiskasvanute seas. BBC on jõudnud «Teletupsudega» seotud müügiõigusi maailmas müüa juba 500 miljoni Eesti krooni eest. TV1 vahendusel on teletupsud jõudnud väga kiiresti Eestisse. Alles sel nädalal on selle esmaesitlus Norras ja Ameerika Ühendriikides. Pelgalt USAs tahetakse tänavu teletupsude motiiviga ligi 300 kaupa müüa kuni 30 miljardi Eesti krooni eest. Norras on teletupsukaupade müümiseks loodud koguni omaette firma -- Red Sand Consumer Production.
    Nagu näitasid lähinädalatel toimunud maailma kaks tähtsaimat mänguasjamessi Nürnbergis ja New Yorgis, on firmad oma esmaseks sihtgrupiks valinud lapsed kuni ühe aastani. Laste nimel peetavas globaalses tarbimissõjas on mänguasjafirmade strateegiaks põhimõte KGOY (kids getting older younger -- lapsed saavad targemaks üha nooremana). See tähendab, et mänguasjad, millega vanasti mängis seitsmeaastane, on nüüd kohased kolmeaastasele ja veel väiksemale. Väikelapsed teatavasti reklaame ei loe, küll vaatavad nad filme. Seega on kergeim nendeni jõuda uute filmide ja telesaadete abil, mille otstarve ongi tegelikult reklaam. Tekib vastastikune sünergeetiline efekt filmide ja kaupade vahel, iseloomustab seda protsessi Walt Disney Nordicu tegevdirektor Erik Mietle. Varasemaga võrreldes on erinevuseks see, et kui enne oli mänguasjareklaam suunatud vanematele, siis nüüd on see mõeldud otse lastele.
    See on otsene põhjus, miks tekivad kummalised firmade liidud. Nii on maailma suurim meediafirma Time Warner astunud liitu maailma suuruselt teise lelutootja Hasbroga ning maailma suurim mängutootja Mattel teeb koostööd maailma teise meediafirmaga Disney. Ühiselt püütakse lastele müüa üha uusi ja uusi kaupu.
    Mis on selliste liitude tulemus, näitab lühikese ajaga USAs toimunud dramaatiline areng. Kui kümme aastat tagasi oli USA mänguasjaturul filmide ja telesaadetega seotud lelusid 10%, siis nüüd on nende osa 50%. Ja näiteks Disney teenib oma filmikangelastest mänguasjade müügist juba rohkem kui filmide müügist. DN-ÄP
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.