• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,24
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,24
  • 17.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mazda 626 on populaarne sõltumata valmistusaastast

Mullu suvel turule tulnud Mazda 626 uus mudelipõlvkond püsib praegu igakuiste müügiülevaadete ülaotsas. Samuti on populaarsed vanemad, aastatel 1984--1987, 1987--1992 ja 1992--1997 toodetud mudelid. Edu põhjuseks on auto omast ajast ees välimus, töökindlus ja salongi ruumikus.
Nii vanemaid 626 kui ka praegu konveieril olevaid mudeleid on toodetud ja toodetakse neljas keretüübis -- neljaukselise sedaanina, viieukselise luukpärana, kaheukselise kupeena ja universaalina. Põlvkondade lõikes on selles osas siiski erinevusi -- näiteks puudub viimasel kahel põlvkonnal kupeeversioon, eelmise mudelipõlvkonna (1992--1997) sedaani ja luukpära kõrval püsis tootmises põlvkonna võrra vanem (aastatest 1987--1992) universaal.
Vanematel Mazda 626-l teevad muret lõtkud hoovastikus ja poolteljeliigendite pragunema kippuvad tihendid.
Varasemate aastate mudelite omanikele tekitasid vahepeal suurt peavalu vandaalid, kes GC-mudelipõlvkonna (vt tabel kõrval) Mazda 626 puuduliku kinnitusega gabariiditulesid varastasid. Viimasel ajal on see tendents siiski vähenenud -- ilmselt pole mustal turul nende järele enam nii suurt nõudlust ja ka tulede kinnitust on parandatud (sama mure vaevas ka Fordi omanikke, kus läksid «kaubaks» Scorpio suunatuled).
Mazda 626 põhilised jõuallikad on 1,8- ja 2-liitrised, vanematel mudelitel ka 2,2-liitrised. On toodetud ka 2,5-liitrise V6-mootoriga varustatud Mazda 626, kuid need on mõeldud peamiselt USA turule ja siin kohtab neid suhteliselt harva. Viimane on teiste jõuallikatega võrreldes kapriissem.
Vanematel modifikatsioonidel võib kohata ka diiselmootorit, mis suure tõenäosusega on tema iga arvestades täna juba üsna kehvas olukorras.
Eelmise mudelipõlvkonna (GE) esimestel mudelitel tuleb ette lastehaigust -- kinni jääma kippuvaid pidureid, ka pole haruldane käsipiduri streikimine. Pidurisilindrite puhastamine ei pruugi alati piisavalt head tulemust anda, sest 100--200 km pärast võib sama häda taas välja lüüa. Teenindus pakub selle peale võimalust sadulad vahetada, see läheb firmaesinduses maksma suurusjärgus 3000 kr tükk.
Mõningast peavalu võivad vanema Mazda omanikule valmistada ka elektriseadmed -- starter ja generaator --, samuti kipuvad rivist välja minema lülitid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele