Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamaja lõpumüük leidis Soomes kliendid
Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Peeter Tohver ütles, et kõige tormilisem oli Helsingi kauplusele esimene lõpumüügi päev, mil 15% hinnaalanduse juures kasvas käive varasemaga võrreldes ligi kuus korda.
Ka järgnevatel päevadel on see püsinud 3-4kordne, olles enam-vähem võrdne Tallinna Kaubamaja ruutmeetri müügiga, ütles Tohver. Seda võib võrrelda Tallinna Kaubamaja A-korpuse ühe korrusega, kus nagu Helsingi kaupluses on pinda veidi üle 1000 m².
«Äraminekuinfoga on sealne klient, keda me oleme püüdnud ja talle aasta aega reklaami teinud, lõpuks poodi tulnud,» nentis Tohver. «Sealses heaoluühiskonnas pole neil seniajani nii suurt põhjust ja vajadust sinna tulla, kuid nüüd teevad nad seda, teades, et pood läheb kinni.»
Tohver lisas, et Soomes on igasuguse äri puhul rohkem aega vaja, viimaste päevade tulemuse oleks Tallinna Kaubamaja saavutanud ehk kolme aasta pärast. Tohver kinnitas, et lõpumüükide suurendatud käive muudab esialgu prognoositud kahjumi oluliselt väiksemaks.
Esialgse kahjumiennustuse täpset suurust Tohver ei kommenteerinud, põhjendades seda börsireeglitega. Samuti ei soovinud ta avalikustada Helsingi kaupluse täpset päevakäivet. 650 miljoni kroonise aastakäibega Tallinna Kaubamaja Gonsiori tänava peamaja päevakäive mahub Tohveri sõnul 1,5--2 miljoni krooni piiresse. Helsingi kaupluse lõpumüük jätkub seni, kuni see on majanduslikult efektiivne.
Tallinna Kaubamaja on Helsingi tütarfirmasse investeerinud ligi 7 mln krooni ning taganud 10aastase laenu summas 25,9 mln krooni. Esimese tegevusaasta kahjum oli 6,8 mln krooni, lisandub selle aasta kahjum.
Helsingi kauplus töötajate vallandamisega seoses täiendavaid kulusid ei kanna. Töölepingud lõpetati läbirääkimiste käigus ning sel juhul ei nõua Soome seadus kompensatsiooni maksmist.