• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 04.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiiumaa areng sõltub ka võimulolijatest

Hindan Äripäeva tund-likku elutunnetust. Olen kindel, et teie meeskond on parim majanduse analüüsimisel, olen lugenud teie ajalehte suure himuga.
29. mai Äripäeva juhtkiri ärgitas mind Hiiumaale olulise praamiliikluse teemal sõna võtma. Hiiumaa areng sõltub ka võimulolijatest, hoolimata sellest, et Äripäeva juhtkiri nimetab järsud muutused majanduse arengus riigist ja võimulolijatest sõltumatuteks.
On toodud ka seisukoht, et on olemas objektiivsed tingimused, mis tingivad poliitika, mitte vastupidi. Kahtlemata kuulub nende hulka Hiiumaa meretagune asend.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enamik viimase aja avalikke arutelusid Hiiumaa arengust on viinud tõdemuseni, et praamiliikluse korraldusel ja üleveo hindadel on Hiiumaale määrav tähtsus. Jah, Eesti on väga liberaalne turumajanduslik riik. Kõigile on teada ka see, et riik on Hiiumaa ja mandri vahelise ühenduse pidamise, meile vältimatu teenuse, tellinud erasektorilt.
Minu arvates ei ole aga midagi hämmastavat, et selle teenuse hind ei saa kujuneda puhtalt turumajanduse reeglite järgi. Kui kuskil peab riik sekkuma, siis on see ühenduse pidamine mandriga. Viimane ootamatu praamihindade tõus tekitab küsimuse, kas soovitakse Hiiumaa vabastada turistidest ja siinsetest väikeettevõtjatest?
Ma ei räägi sellest, et riik peaks majanduse olukorra parandamiseks Hiiumaal seda ja teist ette võtma.
Olen nõus Äripäeva juhtkirjaga, et selles mõttes hämmastavad aeg-ajalt võimenduvad jutud kaitsetollide ja krooni devalveerimise vajadusest. Lihtsalt sooviks, et Hiiumaaga ühenduse pidamist käsitletakse sarnaselt teiste Eesti regioonidega. Või suudab keegi veenvalt tõestada, et meie muidu edukal riigil ei ole ressursse ja põhjust käsitleda Hiiumaa ja mandri vahelist praamiühendust paljuräägitud maanteepikendusena.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele