Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kagu-Eestis asuva Koidula piiripunkti rahvusvahelisele ehituskonkursile laekus tolliametisse tähtajaks viis avaldust Eesti ehitusfirmadelt.
Tolliameti haldustalituse juhataja Peeter Mägi sõnul valitakse ehitaja viie tuntud avalduse esitanud Eesti ehitusfirma seast nädala jooksul. Ta ei kommenteerinud, mis firmadega on tegu ja palju uusehitus maksab.
Projekti kohaselt tuleb tolli ja piirivalve peahoone umbes 11 000 m² suur, asfaltkattega teid ja platse on kavas ehitada 26 500 m². Veoautode kontrollhalli suuruseks on märgitud 750 m².
Lisaks tuleb piiripunkti väljaehitajal rajada tehnovõrgud: 200 m veetorustikku, 900 m kanalisatsioonitrasse ja vedada 2 km elektriliine.
Projekti rahastatakse Euroopa Liidu Phare programmi rahaga ja Eesti riigieelarvest. Ehitustööd algavad jaanuaris ja piiripunkt peaks valmima järgmise aasta lõpuks. ETA-BNS
Kuivastu sadamakai ehitus lõppes juuni lõpuks ligi aastase hilinemisega. Kai pikendustööd on valmis, kuid vihmavete kanalisatsiooni- ja puhastusseadmete ehitus, elektrisüsteemide paigaldus ja kattetööd on lõpukorral. Sadama ehitus läks maksma üle 10 mln krooni, peatöövõtja oli AS Saare KEK.
ASi Saare Laevakompanii väitel on firma ehitustööde venimise tõttu kandnud üle 2 mln krooni kahju, sest mullu suvel Rootsist ostetud parvlaev Ofelia pidi Roomassaare sadamas ootama liinile pääsemist.
ASi Saare Liinid peainsener Peeter Oopkaup ei usu, et Ofelia kõrvalejäämise Kuivastu--Virtsu liinilt põhjustas pooleliolev sadam. ETA