Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ühispanga IT-krahhi põhjustas üks näpuviga
Ühispanga infotehnoloogia asepresident Andres Keevallik ütles, et tema alluv jättis 1. augustil tõenäoliselt üleväsimuse tõttu kaardiautomaadi serveri ühele failile kasutamisõigused määramata.
Viga tuli ilmsiks alles kolmandal päeval pärast süsteemi ühildamist, kui infotulv kaardikeskusest järsult suurenes, ummistades Ühispanga kaardiautomaatide mälu, sest ei mahtunud nimetamata jäänud faili tõttu ära.
«Alguses me ei uskunud, et oleme ise süüdi ning otsisime viga väljastpoolt,» selgitas Keevallik. Ta ütles, et Ühispanga mainele tekitatud kahju on suurem kui rahas mõõta saab.
Ühispanga juhtkond pole seni otsustanud, kuidas vea põhjustanud spetsialisti karistada, sest mees oli üle töötanud. Viga oli üldises korralduses, selgitas Keevallik.
Arvutifirma MicroLink tootmisjuht Andres Kask ütles, et Ühispanga IT-meeskond tegi jämeda vea, mida oleks pidanud ette nägema. «Saan aru, kui süsteem ei fikseeri tehingute kellaaegu, kuid ruumipuudus, mis halvab kogu süsteemi töö, on ennetatav,» selgitas Kask.
Keevallik ütles, et Ühispanga kliendid peavad veel kuu aega taluma ebameeldivusi, sest panga vananenud IT-süsteem pole suuteline tehingute kohta õigeaegselt teavet edastama. Kaardiautomaatide sujuva töö tagamiseks võib pank lähiajal loobuda mõnest automaadi senisest vähemtähtsast funktsioonist, näiteks viimaste tehingute aruande esitamisest.
«Ühispanga praeguse IT-süsteemi kohendamine on nagu Trabantist Mercedese ehitamine,» ütles Keevallik. Ühispank vahetab väikestele Põhjamaade pankadele mõeldud NBS-süsteemi täielikult välja aastaks 2000.
Septembrikuuks kavandatud uue infotehnoloogia ost tagab klientide teenindamise teiste pankadega võrdsel tasemel, lisas Keevallik.
Ühispank teatas pärast Hoiupanga ühinemist Hansapangaga, et Hoiupanga tugevamad arvutispetsialistid tulevad neile üle. Enne ühinemist Tallinna Pangaga oli Ühispangas 70 arvutispetsialisti, kellele lisandus 30 töötajat Tallinna Pangast. Lähiajal tuleb Ühispanka 20 endise Hoiupanga IT-töötajat.
Forekspanga avalike suhete spetsialist Reigo Kuivjõgi ütles, et viimasel nädalal võib täheldada kontode avamise aktiivsuse kasvu, kuid seda pole võimalik otseselt siduda Ühispanga klientide ületulekuga.
Hansapanga avalike suhete juht Kristi Liiva ütles, et kontode avamise aktiivsus pole ka Hansapangas kasvanud, kuid ühinenud panga kaardiautomaatide kasutussagedus on teiste pankade klientide arvel viimasel nädalal kasvanud ligi 40 protsenti.