• OMX Baltic4,74%302,55
  • OMX Riga−0,2%877,13
  • OMX Tallinn0,46%1 945,01
  • OMX Vilnius1,56%1 155,45
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 1000,26%8 688,66
  • Nikkei 225−1,8%37 120,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,21
  • OMX Baltic4,74%302,55
  • OMX Riga−0,2%877,13
  • OMX Tallinn0,46%1 945,01
  • OMX Vilnius1,56%1 155,45
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 1000,26%8 688,66
  • Nikkei 225−1,8%37 120,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,21
  • 21.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Shell hädas EK rendilepingutega

Märtsis ostis Shell ASilt Esoil EK tanklaketi, et suurendada Eesti turul kütusemüügi turuosa ja käivet. Samuti lubasid Shelli esindajad kevadel asendada valge-rohe-mustad EK värvid Shelli puna-kollastega. Ent EK tanklakett ei ole tänaseni Shelli logovärvides.
Shell Eesti ASi juhatuse liige Kaido Kaare kinnitas, et renoveerimistöid ei ole tõesti alustatud ning viivitus on seotud mitteäriliste põhjustega.
Ühe EK värvides tankla rentniku väitel ei ole rekonstrueerimistöid alustatud seoses diileritega sõlmitud rendilepingutega, mis on sõlmitud EK ajal ja tähtajaga kuni aastani 2000.
Shell sai diilerilepingud kaasavarana pärast EK tanklaketi ostmist ja neist lepingutest soovitakse nüüd vabaneda. Shelli esindajad nimetavad seda «lepingute reformimiseks», mis muudaks praegused eraisikust ettevõtjatest diilerid lihtsateks palgatöölisteks, kelle tööd koordineeritakse ülaltpoolt.
EuroShelli müügijuht Lauri Tarlap põhjendas venitamist sellega, et rekonstrueerimise käigus jälgib Shell hoolikalt kontsernisisesed keskkonnaohutusnõudeid, mistõttu läbivad tanklad enne Shelli värvidesse saamist hoolika keskkonnaauditi.
Tarlapi sõnul on tõepoolest alles jäänud ka mõned diilerifirmad, kes pole suutelised Shelli standarditele vastavalt tanklat juhtima ja loobuvad lepinguist. Protsessiga loodetakse jõuda lõpukorrale veel augusti jooksul.
Need üks-kaks probleemset tanklarentnikku on küllaltki suurte tanklate üürnikud ja lepinguist niisama lihtsalt ei loobu. Diilerid ootavad pigem lahendust, mis rahuldab mõlemaid pooli ja äärmisel juhul on nõus asjale lahendust otsima kohtu kaudu.
Kuni 2000. a-ni kehtivate diilerilepingute tõttu pole võimalik paljudes EK tanklates kasutada Shelli kaarte. Samuti pole mõningates EK ketti kuulunud teenindusjaamades müügil Shelli õlisid ja kemikaale. Kadaka ja Vesse tankla rendilepingu omanik Taimo Talivere selgitas, et lepingud on sõlmitud EK ajal ning leping sätestab, millist nomenklatuuri nad müüvad ja kui nad paneks lettidele Shelli õlid, siis rikuksid lepingu tingimusi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele