• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 11.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autost saab luksusasi

1999. aastal tuleb ametiautode erisoodustusmaks

Rahandusministeerium on otsustanud kevadel seisma pandud erisoodustusmaksu määruse käiku anda. Praegu on töö selle juures pooleli, enne kui me pole eelnõu valitsusele esitanud, ei pea võimalikuks kommenteerida, ütles rahandusministeeriumi avalike suhete osakonna spetsialist Annika Pajus eile. Isiklikud sõidud maksu alla
Pajusi sõnul ei plaani rahandusministeerium teha ettepanekut tulumaksu seadusest ametiautode isiklikuks kasutamiseks maksustamise punkt välja võtta, vaid jääb selle juurde, et ametiautodega tehtud isiklikud sõidud tuleb maksustada.
Kevadel ajutiselt seisma pandud määruse järgi oli ametiautoga tehtavate erasõitude puhul tasu 1500 krooni kuus. Seega maksaks ametiauto omanik erisoodustuse pealt aastas 18 000 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järgmine kulu on kohustusliku ja vabatahtliku liikluskindlustuse kallinemine. Ekspertide hinnangul võivad kindlustusteenuste hinnad üldise autode hinna tõusu tõttu tõusta kuni kolmandiku võrra.
Kütuseaktsiis koos käibemaksuga suureneb järgmisel aastal pisut üle 9 protsendi ehk 59 senti, millele võib lisada kütusefirmade marginaali 10 protsendi ringis, rääkis rahandusministeeriumi aktsiisitalituse juhataja Marek Uusküla. Seega praegu 6,40 krooni maksev bensiin hakkab maksma 7,70 krooni.
Vastukaaluks langevad uuel aastal ilmselt autoregistri teenuste hinnad mõnel juhul kuni poole võrra, sest riik hakkab seda asutust eelarvest toetama. Praegu koosneb registriteenus riigilõivust ja teenustasust, uuel aastal teenustasu autoregistri keskuse asedirektori Teo Saimre sõnul kaob.
Autoregistrikeskus on Saimre sõnul esitanud rahandusministeeriumile taotluse sõidukite vormistamise riigilõivusid tõsta, sest praegused määrad ei kata kaugeltki kõiki kulutusi. Saimre sõnul ei ole õige riigieelarvest toetada autoärikaid, kes suurema osa dotatsioonist ära kulutavad.
Tallinna linnavolikogu kantselei juhataja Mihkel Pilvingu sõnul pole kavas järgmisel aastal tõsta kohalikku mootorsõiduki maksu, mis määratakse auto võimsuse pealt. «Aga neli kuud on veel aega, ette ei tea,» lisas Pilving.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele