Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo uusi veokeid müüakse ette

    Sügisel tuleb Eestis müügile Volvo veokite uus FM-seeria. Kuigi konkurendid ei näe uues Volvos midagi revolutsiooniliselt uut, on kaheksast sellel aastal Eestisse tulevast Volvost osad juba ette maha müüdud.
    FM-seeria autod asendavad 1985. aastast toodetud FL-seeria veokeid. Uutele veokitele on paigaldatud standardne digitaalne kontrollsüsteem. Rikke korral saab juht sealt soovituse edasise tegevuse kohta ja teda hoiatatakse võimalike vigade eest. Rikked salvestatakse kontrollsüsteemi mällu ja remonditöökojas saab mehhaanik neid oma arvutilt lugeda.
    Elektroonika võimaldab tööandjal määrata autojuhile juhtimisega seotud parameetreid (keskmine kütusekulu jne). Reisi jooksul salvestatud andmed saab omanik hiljem välja lugeda.
    Vedrustus on kas lehtvedrudel või õhkvedrudel. Õhkvedrustus sobib siis, kui on vaja tihti muuta laadimisplatvormi kõrgust.
    Kasutusel on kolm kabiinivarianti: lühike päevakabiin, pikk kabiin ühe magamisasemega ja kõrge kahe magamiskohaga Globetrotteri kabiin. Eesti oludes on FM-seeria veokid siiski mõeldud kohalikeks ja Baltimaade piires vedudeks, kus juhil pole vaja autos ööbida üle ühe öö. Kaugvedudeks on Volvo FH-seeria veokid.
    Oma silmaga Volvo uut veokit näinud ei ole. Niipalju kui olen aga temast lugenud, pole seal midagi revolutsiooniliselt uut.
    Veermiku kohta ei oska öelda, kuid kabiini juures on Volvo lihtsalt parandanud vead, mis juhtidele ei meeldinud FL-seeria juures.
    Vigade elektrooniline kontrollsüsteem on ka teistel veokimarkidel peal. Kui Volvo väiksematel mudelitel pole seda seni olnud, siis on see süsteem loomulikult uudis. Scaniatel on see juba suhteliselt standardne.
    Valisime Volvo FM-see-ria veoki, sest see vastas kõige enam riigihankekonkursis välja kuulutatud tingimustele ja oli hinnalt soodne.
    Konkursil osales kuus firmat. Tänapäeva masinad on tehnilistelt võimalustelt peaaegu võrdsed. Pea jagu üle Volvo teistest polnud. Kuna veok peab hakkama sõitma metsas ja kruusateedel, oli meile määrav kliirens. Meie jaoks on suur vahe, kas kliirens on 23 või 30 cm. Selliseid valikut mõjutanud tehnilisi nüansse on teisigi.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Hinnatõus on ehituses taandunud olematuks
Palgad ehituses küll tõusevad, kuid materjalide hinnalanguse toel on ehitushindade aastakasv taandunud 0,2 protsendile.
Palgad ehituses küll tõusevad, kuid materjalide hinnalanguse toel on ehitushindade aastakasv taandunud 0,2 protsendile.