• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 20.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kahju kallist koduleheküljest

Lugedes Internetis ettevõtete kodulehekülgi ehk infoservereid, pahandavad aegunud andmed. Firma, kes suhtub ühte oma turundustegevuse osasse pealiskaudselt, meenutab inimest, kes käib küll välja suure summa auto ostmiseks, kuid ei sõida sellega, sest ei taha kulutada kütuse peale või ei taipa seda soetada.
Näiteks korteri rentimiseks pakub ERI Kinnisvara oktoobri keskel juunikuus sisestatud teavet. Esmapilgul tundub, et ainult ajakirjandusväljaannete ja infoagentuuride teavet uuendatakse regulaarselt ja kiiresti.
Vana teabega infoserver võib ettevõttele kokkuvõttes kahju tuua, sest korduvalt petta saanud klient loobub tema toodetest või teenustest ning pöördub konkurendi poole.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Infoserveri loomisse investeerimisel tuleb arvestada vähemalt 30 000 krooniga. Sõltuvalt lahendusest lisandub aastas veel ca 100 protsenti jooksvate uuenduste tegemiseks.
Suuremate, ettevõtte infosüsteemiga dünaamiliselt seotud või lihtsalt märkimisväärselt töömahukamate lahenduste puhul võib arvestada vähemalt 100 000 krooniga, mis enamikel juhtudel vähendab infoserveri edaspidise käigushoidmise kulusid.
Asjatundjate arvates on Eesti ettevõtetel 1500--2000 kodulehekülge, millest umbes 200 on asjaliku sisu ja kvaliteetse teostusega.
BMFi 1997. aasta sügise uuringu põhjal kasutas 64 000 Eesti elanikku Internetti vähemalt kord nädalas. Halo Interactive DDB tegevdirektor Sten Tamkivi usub, et praegu on need arvud vähemalt kahekordistunud.
Maailmas on Interneti kasutajaid üle 100 miljoni. Ettevõtte välisturunduse seisukohast on oluline teada, et näiteks Skandinaavias kasutab 25% elanikkonnast Internetti.
Et võrguturundusest kasu saada, peab seda käsitlema üldise turundustegevuse integreeritud komponendina, mitte ühekordse eraldiseisva juhuprojektina. WWW-lehekülje kujundamine peaks olema digitaalse turundustegevuse viimane viimistlusetapp, mitte esimene eufooria nagu praegu Eestis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele