Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firmad säästavad autode arvel
Kaubikumüügi tippaeg oli märts--mai, kui iga kuu müüdi 230--250 kaubikut. Oktoobris müüdi vaid 143 kaubaautot.
Fordi Keskuse avalike suhete juhi Enno Poldre sõnul on märgata, et ettevõtted ei julge soetada uusi autosid, kuna vaba raha säästetakse hullemateks päevadeks. Firmade elujärg on muutunud ettevaatlikumaks, isegi suurepärase põhivarustusega Ford Transiti kaubabusse ostetakse vähe, rääkis Poldre. Tema hinnangul on majandusinimesed ebakindlad. Kui autot on väga vaja, siis ostetakse hinna, mitte auto enda pärast, ütles Poldre.
Hulgifirma Dunkri Kaubanduse ASi ostu- ja logistikadirektor Joel Jõgisu kinnitas, et ettevõtted arvestavad kuludega rohkem ning püüavad omavahenditega hakkama saada. Kui ikka autot meeletult vaja pole, siis jätame ostmata, väitis Jõgisu.
Hulgifirma Kaupmees & Ko ASi tollitranspordiosakonna juhataja Urmas Niinemets ütles, et nende firma autode arvel kokku ei hoia. «Kavatseme just kaubikud välja vahetada,» sõnas ta. Eks firmad ole erinevad, lausus Niinemets.
Peaministri majandusnõunik Heido Vitsur leidis, et ettevõtjate otsus kaubikute arvel säästa on õigustatud. Nad reageerivad täiesti objektiivselt ja adekvaatselt turu kahele signaalile -- reaalintresside tõusule ning jaekaubanduskäibe langusele, seletas Vitsur. Ehkki ka suvel olid intressid kõrged, lootsid firmad Vitsuri hinnangul veel kaubanduskäibe kasvule. Tänaseks päevaks on aga selge, et kiiret käibe kasvu pole ning seega pole võimalik kulutusi kiirelt tasa teha, ütles nõunik.