• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pangad teevad uuenduskuuri

Ühinemiste tagajärjel on pankadel päevakorras logo muutmine või vähemalt uuendamine.
Optiva on ainuke uus nimi Eesti pangandusmaastikul. Teised pangad on konservatiivsemad olnud, piirdudes vana logo täiendamisega või kaaluvad selle värskendamist.
Hansapank teeb praegu kaubamärgi auditit, mille tulemused selguvad veebruari lõpuks. Ülevaate saamise vajadus kerkis päevakorda seoses ühinemisega Hoiupangaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Detsembris lõpetas Emor Hansapanga logo hindamise Eestis ja Lätis, millele pank kulutas 130 000 krooni. Auditi teine etapp, kaubamärgi väärtuse hindamine, on käimas.
Vahekokkuvõtteks ütleb Hansapanga turunduse uuringute ja arendusjuht Toomas Danneberg, et enamik kliente peab olemasolevat logo sobivaks, moderniseerimisel pooldaksid sellele sarnaste tunnusjoontega lahendust.
Sügisel hindasid Hansapanga logo disainieksperdid, kelle soovitusi võetakse kaubamärgi arendamisel arvesse. Et valikuvõimalust rikastada, on lisaks Eesti disaineritele kaalutud ka välisdisainerite kaasamist.
«Suhtume logo värskendamisprotsessi suure tähelepanuga, sest kaubamärgil on organisatsiooni jaoks väga oluline väärtus,» lisab Toomas Danneberg.
Soome Merita ja Rootsi Nordbankeni ühinemise järel hakati kõigis nende väliskontorites kasutama logo MeritaNordbanken Group. Maksete osakonna juhataja Signe Antoni sõnul erilisi kulutusi uue logoga ei kaasnenud.
Vanu Merita logoga dokumendiblankette kasutatakse lõpuni ja alles seejärel esitatakse tellimus uue nimega ametipaberitele. Kui veebruaris avatakse uus MeritaNordbankeni kontor, siis enam vana logo kuskilt leida ei saa.
Ka Ühispangal oli Tallinna Pangaga ühinemise järel päevakorral nimevahetuse küsimus. 1998. aasta suvel korraldatud küsitlusest aga selgus, et enamikul klientidest on südamelähedasem vana nimi, mistõttu ei ole logo muudetud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele