Aili Kukumägi • 18 jaanuar 1999

Pangad teevad uuenduskuuri

Ühinemiste tagajärjel on pankadel päevakorras logo muutmine või vähemalt uuendamine.

Optiva on ainuke uus nimi Eesti pangandusmaastikul. Teised pangad on konservatiivsemad olnud, piirdudes vana logo täiendamisega või kaaluvad selle värskendamist.

Hansapank teeb praegu kaubamärgi auditit, mille tulemused selguvad veebruari lõpuks. Ülevaate saamise vajadus kerkis päevakorda seoses ühinemisega Hoiupangaga.

Detsembris lõpetas Emor Hansapanga logo hindamise Eestis ja Lätis, millele pank kulutas 130 000 krooni. Auditi teine etapp, kaubamärgi väärtuse hindamine, on käimas.

Vahekokkuvõtteks ütleb Hansapanga turunduse uuringute ja arendusjuht Toomas Danneberg, et enamik kliente peab olemasolevat logo sobivaks, moderniseerimisel pooldaksid sellele sarnaste tunnusjoontega lahendust.

Sügisel hindasid Hansapanga logo disainieksperdid, kelle soovitusi võetakse kaubamärgi arendamisel arvesse. Et valikuvõimalust rikastada, on lisaks Eesti disaineritele kaalutud ka välisdisainerite kaasamist.

«Suhtume logo värskendamisprotsessi suure tähelepanuga, sest kaubamärgil on organisatsiooni jaoks väga oluline väärtus,» lisab Toomas Danneberg.

Soome Merita ja Rootsi Nordbankeni ühinemise järel hakati kõigis nende väliskontorites kasutama logo MeritaNordbanken Group. Maksete osakonna juhataja Signe Antoni sõnul erilisi kulutusi uue logoga ei kaasnenud.

Vanu Merita logoga dokumendiblankette kasutatakse lõpuni ja alles seejärel esitatakse tellimus uue nimega ametipaberitele. Kui veebruaris avatakse uus MeritaNordbankeni kontor, siis enam vana logo kuskilt leida ei saa.

Ka Ühispangal oli Tallinna Pangaga ühinemise järel päevakorral nimevahetuse küsimus. 1998. aasta suvel korraldatud küsitlusest aga selgus, et enamikul klientidest on südamelähedasem vana nimi, mistõttu ei ole logo muudetud.

Hetkel kuum