• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merelaevandus plaanib streigikindlustust

Laevafirma kaalub tõsiselt enda kindlustamist võimalike streikide vastu, ütles Eesti Merelaevanduse arendusdirektor Viktor Palmet. Kuna üldine streigikindlustus on väga kallis, tuleb tema sõnul kõne alla kindlustamine konkreetsete juhtumite puhuks. «Kindlustusfirmad ei taha aga kahju hüvitada juhtudel, kui kindlustusvõtjal oli informatsioon võimaliku streigi kohta,» kurtis ta.
Merelaevandus tõi oma kaubalaeva Rakvere eelmisel nädalal Taanist Århusi sadamast ära ja suunas selle teisele liinile, kuid teine laev Calibur seisab endiselt Helsingi sadamas. Rakvere sai ära tuua seetõttu, et see seisis tühjalt. Caliburil on aga viis konteinerit kaubaga peal.
Möödunud nädalal käisid Eesti Merelaevanduse esindajad Soome meremeeste ametiühingu jutul palvega lossida laev tühjaks, et selle saaks liinilt ära tuua, kuid palvele ei tuldud vastu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Nad keeldusid lossimiseks luba andmast vaatamata sellele, et me lubasime boikoti ajal sellele liinile mitte ühetegi teist laeva panna. Nende nõue on, et me sõlmiksime nende ametiühinguga kollektiivlepingu. Seda ei saa me aga teha, sest neil laevadel ei tööta Soome meremehi,» selgitas Palmet.
Eesti Merelaevanduse arendusdirektori Viktor Palmeti sõnul otsustas firma laevad boikoti alt ära tuua kahjumi vähendamise eesmärgil. «Me ei pea seejuures silmas üksnes enda, vaid ka Soome kaubaomanike huvisid, kes samuti boikoti tõttu kahju kannavad,» märkis ta.
Ühe laeva boikoti all olemise tõttu jääb laevaomanikul saamata 150 000 krooni päevas. Rakvere puhul, mis töötab nüüd liinil Tallinn--Kiel, arvestab laevafirma kahju tulu vahega. Kui palju üks liin teisest tulusam on, ei osanud aga Palmet praegu veel öelda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele