Nokia, millest mullu sai maailma suurim mobiiltelefonide tootja, müüs läinud aastal maailmas turustatud 163 miljonist mobiiltelefonist 40,8 mln. Aasta lõpupoole müüdi nädalas juba üle miljoni telefoni.
«Osaliselt nõuab turg suuri koguseid odavaid telefone, teisalt aga paljude funktsioonide ning eridisainiga luksustooteid. Edukal firmal peab olema pakkuda nii üht kui teist,» selgitas kontserni juht Jorma Ollila reedel kontserni edu põhjusi.
Suur nõudlus interneti, faksi ja raadiofunktsioonidega telefonide järele tõstis kontserni mobiiltelefonide haru käibe 1997. aasta 72,6 miljardilt Eesti kroonilt läinud aastal 126 miljardile kroonile.
Nokia kontserni kogukasum kasvas 74 protsenti 38,4 miljardile kroonile, edestades oma palju suurema rivaali Rootsi Ericssoni aastatulemust 6,4 miljardi krooni võrra.
Erinevalt Ericssonist Nokia tulemused mobiiltelefonide hinnalanguse tõttu ei kannatanud.
Alanud aastal plaanib firma oma tootmismahte veelgi suurendada, et rahuldada kasvavat nõudlust eelkõige Lääne-Euroopas ja Hiinas.
Nokia tähtsaim turg on endiselt Euroopa, mis annab jätkuvalt 58 protsenti käibest. 21 protsenti langeb Põhja- ja Lõuna-Ameerika arvele ning teist niipalju Aasia ja Vaikse ookeani äärsete riikide arvele. Oluline turg on USA, kus mullu müüdi mobiilside tehnikat ca 31,7 miljardi krooni eest.
Nokia töötajate arv kasvas mullu 9800 töötaja võrra 44 500-le, kellest üle 13 000 töötab uurimise ja tootearenduse alal. Mullu ulatusid kontserni arenduskulud 17,8 miljardile kroonile.
Alanud aastal tahab Nokia jätkata nii praeguste toodete täiustamist kui uute toodete turuletoomist.
«Nokia on põnev eelkõige oma visiooni poolest, mida kõike mobiiltelefonid pakkuda võivad,» kirjutab Briti majandusleht The Financial Times, nimetades nii internetis surfamist, arvete maksmist, videomaki programmeerimist kui aeg-ajalt mõne telefonikõne võtmist. Seejuures ei plaani Nokia jääda pelgalt seadmete tootjaks, vaid osaleda ka neis kasutatava tarkvara väljatöötamisel.
Autor: DI
Seotud lood

Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest