12 aprill 1999

Otsepostitus 12% suurenenud

Otsepostituse koondkäive oli peamistel seda teenust pakkuvatel ettevõtetel tänavu esimeses kvartalis 12% suurem kui mullu samas ajavahemikus. Tõsi, Krediidiinfo väidab, et tema kontaktinfo müügi käive kasvas 4,7 korda. Siin tuleb aga arvestada, et Krediidiinfo hakkas aktiivsemalt otsepostituse, s.h kontaktinfo müügiga tegelema eelmise aasta keskel.

Kõik küsitletud ettevõtted näitavad otsepostituse osakaalu kasvu. Rapose finantsdirektor Viljar Laidvee põhjendab 76%list tõusu eelkõige valimistega ja firmade reklaamikanalite eelistuste ülekandumisega otsepostitusele.

Ainukesena on käive vähenenud turuliidril Balti Otsepostitusel. 10%list langust põhjendatakse vastupidiselt Raposele just klientide vähenemisega ja põhikundede rahakoti kahanemisega. Teine käibealandaja on mõningate teenuste hindade 10--20% alandamine tänu uuele pakkimisliinile.

Otsepostitustegevus on tabelis esitatud firmadel väga erinev. Näiteks Eesti Post pakub peamiselt laialikannet, samas ADM Groupi puhul moodustavad suurema osa käibest spetsialistide tunnihinnad, sest töö seisneb kas lühiajalise otseturundusprojekti või pikema kampaania idee ja strateegia väljatöötamises.

Balti Otsepostitus pakub kirjade pakkimist, teksti trükkimist A4 paberile, paljundustöid ja mõningal määral kirjaümbrikute trükki kohapeal.

Mõned firmad ei kanna posti üldse laiali, Rahva Postiteenuse AS viib aga Tallinnas, Tartus ja Pärnus saadetise kohale, mujale toimetab selle Eesti Post, seepärast on eraldi näidatud vahenduse osakaal.

Hetkel kuum