Indrek Kald • 14 aprill 1999

Nokia edu Ericssoni ees kolmekordne

Äripäeva side ja kontoritehnika rubriigis taas ilmuma hakkavast mobiiltelefonide müügi edetabelist selgub, et Nokia on Eestis suure eduga liidripositsioonil.

Aasta esimese kolme kuu müüginumbrite põhjal on populaarseim telefon Nokia keskmise hinnaklassi mudel Nokia 5110, mida ametlikelt maaletoojatelt osteti 4747 eksemplari. Parima Ericssonina on Ericsson GH 688 alles viiendal positsioonil, jäädes müügitulemuselt Nokia liidrile ligi viis korda alla. Kui jätta kõrvale teisel kohal olev Q GSMi poolt koos aastase liitumislepinguga müüdav Motorola d520, siis rohkem ei tundugi turul tegijaid olevat. Philips ja Siemens ei soovinud oma tulemusi ise avaldada. Philips Twisti läbimüük on saadud Esmofonist. Hallo! on müünud kolme kuuga 15 Philipsi telefoni.

Müüginumbrite kokkuliitmine annab Nokia ja Ericssoni vahekorraks Eesti turul ca 3:1.

Hallo mobiilimüügiketi turundusjuht Kaido Pähn nimetab Nokia edu alusena seda, et soomlased pakuvad erinevalt rootslastest uue põlvkonna mobiile. Nokia telefonidel on pikemad kõne- ja ooteajad, menüü on lihtsam ja kasutamine mugav, loetleb Pähn eeliseid.

Hind ei ole kliendi jaoks põhiline, olulisem on hinna ja kvaliteedi suhe, lisab Pähn. Tema sõnul suureneb ostjate hulgas eraklientide osakaal ja nad on üha nõudlikumad.

Ericsson Eesti peadirektori Veiko Sepa kinnitusel ostetakse neilt rohkem madala hinnaklassi telefone, pidevalt suureneb kahesageduslike mobiilide (GSM 900/1800) osa.

NMT-tüüpi analoogtelefone müüakse Eestis minimaalselt. Esmofon ei ole kolme kuuga müünud ühtegi NMTd, Hallo! on leidnud ostja viiele aparaadile.

Hetkel kuum