Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Meediaagentuurid vahendavad üha suuremat osa reklaamituru mahust
1997. aastal vahendasid meediaagentuuride liidu liikmed ligi 36% Eesti reklaamituru mahust. Eelmisel aastal toimus võrreldes eelnenuga märgatav kontsentratsioon.
Mediapooli tegevdirektor Raigo Piibar ütleb, et arvestades meediaagentuuride liidu liikmete kogukäivet ja BMFi pakutavat reklaamituru kogumahtu, vahendas 1998. aastal kaheksa meediaagentuuri juba 50% reklaamituru mahust.
Tabelis esitatud käibed puudutavad ainult meediakäivet, see tähendab, et ei ole arvestatud meediaagentuuride muudest tegevustest tingitud raharinglust, näiteks meediauuringute analüüse.
Raigo Piibar arvab, et üks kontsentratsiooni põhjus on see, et reklaamifirmad teevad vähem meediaplaane, usaldades selle meediaagentuurile ning ise keskenduvad rohkem oma põhitegevusele. Just reklaamifirmade näol on meediaagentuuride klientide arv aastaga kasvanud.
Meediaagentuuride assotsiatsiooni liikmeks saavad ainult need meediaagentuurid, mis täidavad terve rea tingimusi, näiteks ei tohi meediaagentuurile kuuluda meediaväljaandeid ega tohi ise olla väljaande omanduses.