Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sarap: minu tagandamise eest maksti poolteist miljonit

    Sarap ütleb end teadvat, et Tallinna Sadama juhi koht lubati valimiskampaania ajal Pakterminali tegevdirektorile Anti Oidsalule, kes end Sarapi tagandamisskandaali puhkedes ka kohe vanast ametist lahti võttis. Pakterminali juhatuse esimees Aadu Luukas kuulus viimaste valimiste ajal Isamaa rahastajate hulka.
    Teede- ja sideministri nõunik Andrus Villem ütles seepeale, et «on ka põhimõtetega erakondi ja inimesi ning kõiki ei saa ära osta».
    Sarapi sõnul ei allunud ta sadama direktorina Muuga sadamat valitseda tahtvate isikute survele, andes kõigile seal tegutsevatele operaatoritele võrdsed tingimused. Teiseks peab ta kohakaotuse põhjuseks asjaolu, et lasi vaidlustada esimese astme kohtu otsuse, mis oleks võimaldanud Paljassaare (endine Kopli) sadama müüki sellest huvitatud tuntud Eesti ärimehele. Kinnitamata andmetel oli see ärimees N-Terminaali juht Endel Siff, kes aga ise on eitanud enda huvi selle sadama vastu.
    Esimesel kohtumisel uue teede- ja sideministri Toivo Jürgensoniga keeldus Sarap enda väitel Paldiski Lõunasadama munitsipaliseerimisest. «Ma ei olnud nõus kandiku peal üle andma sadamat, millesse Tallinna Sadam oli investeerinud üle 100 mln krooni,» nentis ta. Järgmisel päeval pani minister Sarapile ette lahkuda omal soovil.
    Sarap küsib, mis on riigi huvid üliedukalt toiminud sadama juhti vabastades. Talle on süüks pandud Muuga konteinerterminali rajamise lepinguga viivitamist. «Miks sõlmiti see leping alles nüüd, kui asi oli eelmisel sügisel otsustatud,» küsis Villem. Sarap ütleb, et asjaga viivitati meelega, sest sadam soovis projektile Euroopa Liidu raha saada. «Täna on Muugal võimsus konteinerite töötlemiseks suurem, kui on tellimusi,» lisas ta.
    «Kui see kamp arvab, et hakkab Tallinna Sadamas võimule tulles raha jagama, siis ta eksib, sest seal pole see kuidagi võimalik,» ütles Sarap. Samas leidis ta, et sadamajuhi koht on üsna mugav nüüd, mil asjad on käima pandud ja lõpuks ka maa välja ostetud.
    Hansateel, kes on samuti üks Isamaaliidu rahastajaid, on Sarapi sõnul huvi välja vahetada Vanasadama juht Mart Mesipuu ja see võib olla ka üks põhjusi, miks Hansatee järelevalvedirektor Jaan Toots pandi Tallinna Sadama juhatuse esimehe kohusetäitjaks.
    Tallinna Sadama juhatuse esimehe teenistuslepingu kohaselt oli Sarapi palk 50 000 krooni peadirektorina ja 20 000 krooni juhatuse esimehena (samapalju, kui enamikul Eesti tippjuhtidel -- toim.). Töölt vabastamise korral tuleb maksta 18 kuupalga ulatuses ühekordset kompensatsiooni ja igakuist tasu 14 000 krooni kuni surmani. Viimase nõndanimetatud sotsiaalse tagatise andmiseks pole Villemi sõnul nõukogu esimehele kunagi volitusi antud.
    Ministeerium on andnud Sarapi teenistuslepingu juriidilisse ekspertiisi ja pole talle seni kroonigi lõpparveks maksnud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.