Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toomas Kitsing -- kõrvalistmel ralli tippu

    Toomas Kitsing on töötanud RE Tallinna Sadam finantsdirektorina ning poolteist aastat kaitseministeeriumi kantslerina. Riigi palgast loobus ta pärast 1997. aasta sügisel Kurkse väinas toimunud katastroofi, kus hukkus 14 rahuvalvajat. Ajakirjandus süüdistas toona Kitsingut, et ta eelistab rallisõitu õnnetusega tegelemisele. Kitsing sõidab rallit tänaseni.
    Kitsing on nõus rääkima ainult spordist. «Muid avalikke huvisid mul pole,» ütleb ta.
    Kolmandat aastat on Kitsing Eesti andekaimaks rallisõitjaks peetava Markko Märtini kaardilugeja. Sellel kohal vahetas ta välja teise tuntud mehe Robert Lepiksoni.
    Märtin-Kitsing on rallimaailmas pidevalt ülespoole rühkinud ning juuni keskel tulid nad esimest korda MM-võistlustel punktikohale, Kreeka etapil viiendaks.
    Eesti esipaar alustas hooaega Ford Escortil, pärast Portugali rallit algas koostöö Toyota Team Europe'iga. 5 miljonit krooni maksev Toyota Corolla WRC tuleb võistkonnalt, rallimehed tasuvad vaid oma osavõtukulud MM-etappidest ja osa auto hoolduseks vajaminevast summast. Ford Escort on praegu Inglismaal ümberehitamisel ja tõenäoliselt hakkavad sellega sõitma järgmised mehed.
    Kitsing rõhutab, et ta on Märtiniga üks tiim ja kõik asjad otsustatakse koos, kuid meeskonna rahaasjadega tegeleb Kitsing siiski üksi. Samas pole ta nõus, et teda nimetatakse mänedzheriks. «Mu nimekaardil pole kirjas sõna «mänedzher»,» kinnitab Kitsing. «Seal seisab lihtsalt Toomas Kitsing.»
    Kitsing on pidanud läbirääkimisi edukalt, sest rallitiim saab sponsoritelt, või nagu ta ise ütleb -- partneritelt, käesoleval hooajal 4 miljonit krooni. Kui võistkonnaalasid mitte arvestada, on see ilmselt suurim sponsortoetus Eesti spordis.
    «Neli miljonit on küll suur summa Eesti spordis, aga mitte rallimaailmas,» räägib Kitsing. Tema sõnul läheb ainult ühel MM-etapil osalemine koos auto taastuskuludega maksma pool miljonit krooni.
    «Oleme suhteliselt rahul sellega, mis me oleme partneritega kokku leppinud,» kiidab Kitsing sponsoreid. Rallitiimi suurim toetaja on USA-Hollandi kapitalil põhinev Estonian Oil Service (EOS). Kitsingut seob EOSiga pikem ärisuhe, ta rendib kütusefirmale ruume Tallinnas Raekoja platsil.
    Kitsing ei avalda, kui suur on rallipaari enda kuuteenistus. «Me ei tee niimoodi, et mina ja Markko oleme väärt 100 000 krooni, mis üle jääb, selle eest sõidame,» lausub ta. «Aga ega kellelgi meist palk saamata jää. Loomulikult elame ära ja ma ei ütleks, et me väga halvasti elame.»
    Auhinnaraha on rallispordis nii väike, et sellega kulukat ala ei harrasta. «Maailmameistrivõistluste etapivõidu eest saab umbes 50 000 krooni, mis on näiteks Tommi Mäkineni jaoks peenraha,» ütleb Kitsing. «Kreeka viienda koha eest saime 5000 krooni.» Eesti rallisprintide võitmine tasuks tema sõnul majanduslikus mõttes hoopis rohkem ära.
    «Colin McRae leping on kõigile teada, kaks aastat ja 150 miljonit krooni, samas suurusjärgus on ka teiste tippude sissetulekud,» räägib Kitsing. Eesti rallipaari kannustab soov pääseda tehasemeeskonda, mis võimaldab võistelda maailmameistri tiitli eest.
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.