• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 14.09.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistiline ahel vajab kontrollimist

Suurte ekspedeerimiskontsernide omanike vahetumine on Euroopa ekspedeerimisturul lõhkunud endiseid ekspedeerimisfirmade liitusid. Praegu toimub Euroopas uute agendilepingute sõlmimine ja firmad kujundavad välja oma uut võrgustiku.
Eesti firmade jaoks mõjutavad ekspedeerimisturu muutused eelkõige importsaadetiste kulgu. Eeloleval sügisel peavad importivad firmad kontrollima logistilise ahela toimimist.
Kui transporti korraldab kauba saatja, võib juhtuda, et tema kasutataval transpordifirmal ei pruugi enam Eestis olla agenti, kes saadetise siin vastu võtab. Euroopas ei öelda kliendile ära, mistõttu võtab ekspedeerija tellimuse vastu, kuigi endal puudub Eestisse toimiv liiklus. Ta üritab leida uue agendi ja sõlmida uued lepingud. Selle tulemusena muutuvad kliendi jaoks hinnad ja umbe võivad joosta senised ajagraafikud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seetõttu on importööril kindlasti vajalik oma koostööpartneriga läbi arutada, kes on tema kasutatava transpordifirma esindaja Eestis ja kirjalikult kokku leppida veograafik.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele