• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 08.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn otsib töövõtjat hägusale teetööle

Tavapäraselt on teedeehituse ja kapitaalremondi projektijuhi teenistus kuni 3 protsenti tööde mahust. Linnavalitsuse riigihankekonkursi võidab see firma, kes pakub kõige väiksema protsendi, selgitas linna kommunaalameti juhataja asetäitja Ain Veltmann.
Praegu ei ole teada, millises mahus pealinn järgmisel aastal teedeehitust ja kapitaalremonti saab lubada, kuid plaanis on ligi 200 miljonit krooni maksva Põhjaväila ehitus.
Veltmann nõustus, et praegune riigihange on nagu põrsa kotis ostmine, sest tööde mahuks võib kujuneda 200 mln ja ka 20 mln krooni.
Kui linn saab järgmisel aastal näiteks 200 mln krooni suuruses mahus teedeehitust lubada, teeniks projektijuht selle pealt 40--60 mln krooni. See summa võrdub ühe potentsiaalse konkursivõitja, linnale kuuluva Tallinna Teede ASi poole aasta käibega.
Tallinna Teede AS on ka sel aastal linna teedeehituse projektijuht.
Projektijuhi leidmiseks korraldatud riigihankekonkursi tingimustele vastavaid firmasid on vaid paar-kolm, sest konkursil osaleja 1998. ja 1999. aasta teedeehitus- ja kapitaalremonditööde projektijuhtimise käive peab olema 40 miljonit krooni aasta kohta. Samuti peab tal olema varasem riigihanke läbiviimise kogemus, sest konkursi võitja hakkab korraldama kõiki vastavaid riigihankeid.
Peale Tallinna Teede ASi on rohkem kui 40miljoniline käive projektijuhtimise osas näiteks Lemminkäinen Eesti ASil.
Lemminkäinen Eesti esindaja Sven Pertens ütles eile, et nad kavatsevad oma pakkumuse teha.
Linnaehituse ASi tootmisdirektor Oleg Baum ütles, et sellel riigihankel on kitsendus, mis muudab hanke väheatraktiivseks: projektijuht ei tohi aasta jooksul osaleda linnas ise ega mõne tütarfirma kaudu teedeehituse ja kapitaalremondi pakkumistel.
Kommunaalameti juhataja asetäitja Ain Veltmann sõnas, et see tingimus on seatud huvide konflikti vältimiseks.
«Kui näiteks Lemminkäinen konkursi võidab, ei saa ta terve aasta jooksul Tallinnas tänavaid ehitada ega remontida,» märkis Veltmann.
Kitsendus võib aga projektijuhi õigused kätte mängida ettevõttele, kes teeb muudatused näiteks oma tütarfirmade osalustes.
Viimane tähtaeg riigihankekonkursi pakkumusi teha on 15. oktoober.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele