Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas peate õigeks võlaõigusseaduses pakutud lahendust?

    On näha, et on kasutatud Saksa õigusruumist pärit materjale. Üsna hästi peegelduvad ELi mängureeglid. Üks asi, mis päris kindlasti tahab läbivaatamist -- kui seadus esitatakse, peab seal olema ka korralik loetelu selle rakendamise käigust ja alamaktidest. Need peab korrektselt lahti kirjutama, et ei tekiks kahetimõistmist. Mitu punkti on, mida võib nii ühte- kui teistmoodi mõista.
    Seda lahendust päris valeks lugeda ei saa. Küsimus on rakendusaktides. Peame lähenema nii, et inimene saaks kiiresti hüvitatud, ta ei tohi pärast saada karistatud asjade eest, milles tema süüdi ei ole. See punkt jääb praegu uduseks.
    Selle küsimusega hakkame tegelema alles hiliskevadel.
    Pean seda osa võlaõigusseaduses väga oluliseks. Kindlasti asi ei jää esialgse eelnõu vormi juurde. Mida rohkem inimesed seda arutavad, seda lihtsam on komisjonil, kui ta ükskord jõuab selle osa juurde. Kõige olulisemaks pean, et sealt tulevad seaduse normid nende mitmete kahjutasunõuete aluste kohta, mis on elus olemas ja mida praegu kirjalikult seadustes ja lepingutes fikseeritud liikluskahju tasumise mehhanismid ei kata.
    Teoreetiliselt võiks kahjustatud isik nõuda kahju sisse kas teise poole kindlustusandjalt või oma kaskokindlustusandja käest. On vaja, et seadus näeks ette reegli, kumma käest ta seda nõuab. Kindlustusandjad leidsid esilagu, et nende jaoks on see ükskõik. Nende jaoks on see lihtsalt tariifide arvutamise küsimus.
    Nii ta eelnõusse jäi ja meil oli kokkulepe, et kui kindlustusseltsidel on mingi muu ettepanek, või nad tahavad seda teisti teha, siis nad esitavad meile konkreetse ettepaneku. Seda meile laekunud ei ole.
    Paraku tänases redaktsioonis on seal veel punkte, mis ei ole ellu rakendatavad. Mis puutub liikluskahju hüvitajasse ja kas esitatakse regresse, siis minu arvates ideaalne olukord on see, et liikluskahju käsitleb ja hüvitab kannatanule tema kindlustusselts ja seejärel esitab regressi süüdlase kindlustusseltsi vastu. See looks turule olukorra, kus ka liikluskindlustusele tekib juurde kvalitatiivne külg.
    Täna on põhimõtteliselt kliendile ükskõik, millise seltsi liikluskindlustust osta, kuna ei saa valida, kes sulle liikluskahju põhjustab, ja iial ei tea, milline kindlustusselts hakkab seda kahju käsitlema, enne kui see kahju on toimunud.
    Kui oma kindlustusselts käsitleb kahju, loob see olukorra, kus klient valib kindlustusseltsi esmalt kahjukäsitluse kvaliteedi järgi ja saab ühest kindlustusseltsist, mida ta usaldab, täieliku teeninduse, ilma et peaks vahetevahel tarbima juhuslikku kahjukäsitlusteenust. Süsteemi ainus probleem on täna veel kindlustusseltside omavaheline regressimine.
  • Hetkel kuum
Peeter Tammistu: ja siis ma mõtlen – kuidas leida küsimused õigetele vastustele
Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Keskpank: euribori tipp peaks saabuma sügisel Ettevõtjatele tuleb kasum tänavu raskemalt
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
USA indeksid langesid, samal ajal kui võlakirjade tootlus ja kuld tõusid
Wall Streeti peamised indeksid sulgusid teisipäeval madalamal, samal ajal kui riigivõlakirjade tootlus ja kuld tõusid, kuna investorid muretsesid, et Föderaalreserv hoiab intressimäärad pikemalt kõrgemal.
Wall Streeti peamised indeksid sulgusid teisipäeval madalamal, samal ajal kui riigivõlakirjade tootlus ja kuld tõusid, kuna investorid muretsesid, et Föderaalreserv hoiab intressimäärad pikemalt kõrgemal.
Reaalajas börsiinfo
Palgatööl läbipõlenud viljandlane lõi ettevõtte: saan nüüd teha seda, mida naudin
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Tööst ilma jääv Sutter: mõtteid on, aga enne septembrit ei tee ma midagi
Veel viimaseid päevi Eesti Energia juhi ametit pidav Hando Sutter ütles, et enne 1. septembrit tema end uute kohustustega ei seo.
Veel viimaseid päevi Eesti Energia juhi ametit pidav Hando Sutter ütles, et enne 1. septembrit tema end uute kohustustega ei seo.
Ukraina esifinantsist: mul on kaks halba kogemust, üks neist on Arricano
Investeerimisfondi Dragon Capital juht Tomáš Fiala ütleb intervjuus Äripäevale, et turuligipääs Euroopa Liidule on muutnud mõistlikuks toota Ukrainas sisuliselt kõike.
Investeerimisfondi Dragon Capital juht Tomáš Fiala ütleb intervjuus Äripäevale, et turuligipääs Euroopa Liidule on muutnud mõistlikuks toota Ukrainas sisuliselt kõike.
Raadiohommikus: rakettidest bumerangideni
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis tuleb juttu teisipäeval ilmunud Politico artiklist, mis rääkis sellest, kuidas Euroopa diplomaate nörritab mõne riigi, aga ennekõike Eesti viis üritada Ukrainale antud relvaabi eest uute relvade väärtuses raha sisse kasseerida. Artikkel sai siinmail palju vastukaja ning kritiseeriti, et anonüümsete allikate jutt sisaldab mitut otsest valeväidet.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis tuleb juttu teisipäeval ilmunud Politico artiklist, mis rääkis sellest, kuidas Euroopa diplomaate nörritab mõne riigi, aga ennekõike Eesti viis üritada Ukrainale antud relvaabi eest uute relvade väärtuses raha sisse kasseerida. Artikkel sai siinmail palju vastukaja ning kritiseeriti, et anonüümsete allikate jutt sisaldab mitut otsest valeväidet.
Uus sanktsioonipakett läks käiku: mõned vedajad juba vähendavad autoparki
27. märtsil jõustusid järjekordsed sanktsioonid Venemaa vastu. Seekordsed keelud on väga laiaulatuslikud ning puudutavad paljusid Venemaale kaupu toimetavaid Eesti vedajaid.
27. märtsil jõustusid järjekordsed sanktsioonid Venemaa vastu. Seekordsed keelud on väga laiaulatuslikud ning puudutavad paljusid Venemaale kaupu toimetavaid Eesti vedajaid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.