Kaja Koovit • 31 oktoober 1999

Norma suurendas provisjone kaks korda

«See on nõukogu seisukoht, et ebatõenäoliselt laekuvate arvete reserv peab moodustama 5% debitoorse võlgnevuse mahust senise 2% asemel,» ütles Norma controller Raivo Harand.

Reedel avaldatud Norma konsolideeritud majandustulemustest selgus, et Norma debitoorne võlgnevus septembrikuu lõpuks oli 119 mln krooni, olles vähenenud 30 mln krooni võrra. Ebatõenäoliselt laekuvate arvete reserv moodustas 5,95 mln krooni. Esimese poolaasta lõpus olid ostjad ettevõttele võlgu 145,2 mln krooni ja provisjonide maht seejuures 3 mln krooni.

Provisjonide mahu suurendamine on normaalne ja annab ettevõtte seisukohalt kindlust juurde, lausus Kawe Kapitali varahalduse direktor Kristjan Hänni.

Norma teenis 9 kuuga 89,5 mln krooni puhaskasumit, mis on 57,8 mln krooni võrra suurem eelmise aasta sama perioodi kasumist. Puhaskasumi marginaal on 23,3% 384,8 mln kroonisest netokäibest. Eelmisel aastal oli vastav näitaja 9,4 protsenti.

Suprema analüütik Veikko Maripuu märkis positiivse arenguna, et Norma on suutnud vähendada aegunud võlgade osatähtsust võlgnevustes. Aegunud võlad moodustasid septembri lõpus kogu võlgnevustest 41% ehk ligi 50 mln krooni, juuni lõpus oli vastav näitaja 62% ehk 90 mln krooni.

Hänni sõnul ei astu Norma tõenäoliselt agressiivseid samme debitoorse võlgnevuse vähendamiseks, sest suurpartneri Avtovaziga sõlmitakse uus leping aprillis.«Liigne aktiivsus ei teeks Avtovazile kindlasti rõõmu,» möönis Harand.

Hänni sõnul ei ole Autoliv sel aastal Normas suure kasumi näitamisest huvitatud, sest uuest aastast on investeeringud tulumaksuvabad.

Kuigi analüütikute hinnangul on Norma avaldatud majandustulemused oodatust paremad, ei pruugi see lähiajal aktsiahinna tõusus kajastuda. Fundamentaalnäitajate poolest on Norma aktsia tugevalt alla hinnatud, kuid nende mõju võib avalduda alles pikema aja pärast, lausus Hänni.

Maripuu sõnul on lääne investorid Norma suhtes ettevaatlikuks tehtud ja aktsia jääb kodumaiste tegijate mängumaaks.

Vt. ka Norma aktsia on pärast Autoliviga lepingu allkirjastamist stabiilselt langenud

Hetkel kuum