USA traadita tehnoloogia uurimiskeskus Herschel Shosteck Associates ennustab, et kolmanda põlvkonna liidrid ei pruugi sugugi tulla praeguste «tähtede» hulgast.
«Väljastpoolt tulevaid uusi firmasid ei piira vanad majanduslikud ja tehnoloogilised mallid ega seniste turuliidrite vanad nägemused,» ütles keskuse tegevdirektori asetäitja Jane Zweig. «Uued firmad võivad välja tulla lahendustega, mis hüppavad praeguste tegijate käsitlusest lihtsalt üle,» jätkas ta.
Zweigi arvates võib uue põlvkonna liider tulla selliste firmade hulgast nagu Matsushita, Samsung, Microsoft või Jaapani tarbeelektroonika tootjad.
«Nokia, Motorola ja Ericsson püsivad turuliidritena veel kaks aastat, siis aga on juba uute tegijate aeg turg vallutada ja kogu senist arusaamist telefonidest uuendada,» ütles Zweig.
Jaapani firmadel on juba praegu edumaa DSP-tehnoloogia, akutehnoloogia, mälukiipide ja muudel aladel.
Ka Sonera rahvusvaheliste turgude direktor Kaj Erik Relander usub, et uus liider tuleb Jaapanist.
«Jaapanlased magasid teise põlvkonna telefonid maha, kuid kolmanda põlvkonnaga nad seda viga enam ei tee,» ütles Relander.
Keskuse direktor Herschel Shoesteck on oma kolleegi avaldustest siiski tagasihoidlikum. Nokia ei pruugi sugugi oma liidrikohast ilma jääda.
«Nokiat ei tohiks siiski kahe silma vahele jätta. Nokia on väljakujunenud tootjatest just see firma, millel on parimad eeldused kolmanda põlvkonna tingimustega kohanemiseks,» ütles Shosteck.
Peale selle toovad uue põlvkonna telefonid turule uusi tegijaid nii meediamaailmast kui meelelahutustööstusest, kellel on nii ideid kui ka raha kolmanda generatsiooni ellurakendamiseks. Seejuures tuleb kindlasti arvestada noorema põlvkonna tarbimiseelistusi. Seegi juba eeldab, et uue põlvkonna telefonid oleksid midagi muud kui vanad.
«See ei ole enam evolutsioon, vaid revolutsioon. Tulevikutarbijad on praegustest täiesti erinevad,» ütles Zweig.
«Võib-olla tuleb telefonist Nintondo või Sega tüüpi toode, nagu videomäng. Samas tuleb meeles pidada, et tõelised kolmanda sugupõlve telefonid ei jõua turule enne 3--7 aastat,» ütles Zweig. Mobiilsidevõrgud on lihtsalt veel nii nõrgad, et ei suuda kvaliteetset interneti- ja videoteenust tagada.
«Kui ei suudeta tagada isegi katkematut heli, kuidas siis veel internet või video töötaks,» ütles Zweig, kelle sõnul ei tohiks firmad tarbijaid esialgu ennatlike lubadustega hullutada.
USAs investeerib AT&T praegu aastas «võrgu lappimisse» kaks miljardit dollarit, Sprint tahab 2000. aasta lõpuks kasvatada investeeringud vähemalt kolmele miljardile dollarile.
Autor: ÄP