• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas ettevõtja on internetita peagi konkurentsist väljas?

Number, mis BMFis oli, vastab praktiliselt protsendi täpsusega meie oma prognoosidele, mille aluseks on võetud eelkõige Soome ja teiste Skandinaaviamaade trendid. Oleme neid ümber kandnud ja teinud oma prognoosid Eesti-Läti-Leedu peale ja siiani oleme protsendi täpsusega tabanud.
Sama prognoos näitab, et aasta pärast ehk siis detsembris 2000 on internetikasutajate number umbes kaks korda suurem. Ehk siis -- kui praegu on umbes 80 000 inimest, kes on tarvitanud internetti vähemalt 5 korda nädalas (harvem kasutajate hulka ma praegu päris täpselt ei oska öelda), siis see number ligi kahekordistub ehk kuskil 1,8--2 korda on tõusnud järgmise aasta detsembriks nende inimeste arv.
See, kas ettevõte, kes internetiseerumisega ei arvesta, on varsti konkurentsist väljas, sõltub muidugi ärist. Aga enamiku äride puhul on see kindlasti nii.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ei ole mingit kahtlust, et see protsess on väga kiire. Ja ütleme, kuskil viie aasta pärast, firma, kes ei ole nii või teistpidi selles sees, teda lihtsalt ei ole olemas.
On raske kontrollida, kas internetikasutajate arv on täpselt selline. Mitmed kliendid on registreerinud ennast mitme operaatori juurde. Ta on mitmes võrgus kasutaja, aga tegu on ühe isikuga.
Internet on mingil määral uus maailmavaade. Vanematel inimestel, ütleme alates 40aastastest, on raske uude kommunikatsioonivormi sisse minna. Ma usun, et laste osakaal on internetikasutajate hulgas isegi suurem, kui BMF näitab. Paljud lapsed kommunikeeruvad läbi vanemate töökohtade arvutite, mida otseselt näha ei ole. Laste vastuvõtlikkus uuele tehnoloogiale on tunduvalt parem. Nende pea on võrreldes vanematega igasugusest pahnast tühi ka. Neil ei ole kartust selle asja vastu. Ja mida rohkem neil võimalusi on, seda kiiremini ka riik areneb.
Nii hull see asi ei ole, et internetiseerumata kohe konkurentsist välja kukutakse. Vahepeal arvati ju, et kaovad ka ajalehed ja raamatud ära. Internet kui selline on tegelikult ju ainult kanal, mille kaudu on võimalik informatsiooni saada ja edasi anda. Alus on ikka inimese mõtlemine.
Suurem probleem on see, et kiire kommunikeerumise taustal hakkab järjest rohkem liikuma kaheldava väärtusega infot. Inimesel peab olema loomulikku intelligentsust vajalik välja selekteerida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele