Eestis on võimalik internetiäris korralikult teenida, kuid mitte CD-de ega lillede e-jaemüügi, vaid business-to-business ehk 'ettevõttelt-ettevõttele' internetilahendustega, leiavad kohalikud IT-ärimehed.
Eestis on senini business-to-business ehk ettevõttelt ettevõttele mõeldud internetilahendustele vähe tähelepanu pööratud, kuid just see on IT-ärimeeste hinnangul suure potentsiaaliga valdkond.
ASi MicroLink juhatuse esimehe Allan Martsinsoni hinnangul on lõpptarbijale suunatud lahendused küll vajalikud, kuid riskantsed. Samal ajal on aga tema sõnul väga perspektiivikad näiteks virtuaalhulgifirmad, telepangandus, ettevõtetevahelised oksjonid ja äribörsid.
Eestis seninägematu, kuid mujal maailmas üsna levinud finantsinternetivärava toob varsti turule mullu internetioksjoni osta.ee käivitanud investeerimispank Lõhmus, Haavel Viiseman (LHV). Uus teenus võimaldab kliendil interneti kaudu esialgu välisaktsiatega, hiljem ka Eesti väärtpaberitega kaubelda.
Lõpptarbijale suunatud äris on internetis peamiseks eeliseks võimalus osta asju ja teenuseid tunduvalt odavamalt kui traditsioonilisest poest. Eestis ei ole veel seda eelist kahjuks tunda - näiteks OK Oline pakub püsiklientidele vaid kaheprotsendilist allahindlust, CD-plaate saab e-pooidest keskmiselt viie protsendi võrra soodsamalt, tellitud kaupa peab mitu päeva ootama.
Pikema internetiäri teemalise vaatluse leiad homsest Äripäevast.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele