• OMX Baltic0,04%320,09
  • OMX Riga0,45%974,86
  • OMX Tallinn−0,02%2 234,21
  • OMX Vilnius0,33%1 512,03
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,53%10 553,55
  • Nikkei 2251,05%70 683,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%96,59
  • OMX Baltic0,04%320,09
  • OMX Riga0,45%974,86
  • OMX Tallinn−0,02%2 234,21
  • OMX Vilnius0,33%1 512,03
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,53%10 553,55
  • Nikkei 2251,05%70 683,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%96,59
11. aprilli Äripäevas ilmunud Eesti Raamatupidajate Kogu Nõukoja artikli ?Küsitav säte käibemaksuseaduses? näol on lugejateni jõudnud kahetsusväärne väärinfo.
Artiklis esitatakse ?maksuameti seisukohti?, mida paraku maksuametilt saadud ega küsitud pole. Küsimusele, kust selline info pärineb, vastas Eesti Raamatupidajate Kogu Nõukoja esindaja Anne Nuut telefonitsi, et ?tema on kuulnud, nagu oleks maksuameti kaudsete maksude talituse juhataja Sirje Pulk nõnda öelnud?.
Maksuamet annab lugejatele teadmiseks oma tegeliku seisukoha artiklis käsitletud käibemaksuseaduse sätete kohta.
Kaupade ja teenuste soetamisel, mida kasutatakse nii ettevõtluse kui ka mitteettevõtluse jaoks, käibemaks mahaarvamisele ei kuulu.
3) Elamu või korter on registreeritud mitteeluruumina, kuid tegelikkuses kasutatakse seda eluruumina. Elamiseks kohandatud mitteeluruumina arvele võetud hoone tarbeks soetatud kaupadelt ja teenustelt tasumisele kuuluvat käibemaksu ei ole õigus maha arvata.
Käibemaksuseaduse § 18 lg 8 sätestab, et kui Eestis raha eest soetatud kauba või teenuse maksustatav väärtus ühe tehingu kohta ületab 50 000 krooni, on mahaarvamine lubatud juhul, kui selle eest tasutakse täies ulatuses krediidiasutuse kaudu kas rahaülekandega või sularahas sissemaksega müüja pangakontole.
Maksuamet on arvamusel, et tehinguid, kus ostja ja müüja teostavad omavahelise tasaarvelduse ja tegelikku rahaülekannet või sularahas tasumist ei toimu, ei käsitleta kauba või teenuse soetamisena raha eest ning seega ei rakendu sel juhul käibemaksuseaduse § 18 lg 8. Samuti ei rakendu selles paragrahvis märgitud piirang juhul, kui tasaarvelduse vahe tasutakse täies ulatuses krediidiasutuse kaudu kas rahaülekandega või sularaha sissemaksega müüja pangakontole.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele