Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Trükitöösturite liit seab õigust jalule

    ETTLi tegevdirektori Toivo Maki sõnul pöördutakse liidu ekspertkomisjoni poole tellija ja trükkija vahelise arusaamatuse pärast harva, aastas umbes kahel-kolmel korral.
    Liidu ülesanne on hinnata olukorda erapooletult positsioonilt ja anda seejärel nõu, kuidas heastada tehtud vigu.
    Kui viga silmaga näha, siis ekspertkomisjoni tööle ei panda, piisab ühest liidu esindajast lepitama. E-Betoonelemendi reklaamikalendris oli viga kohe märgata: teise poolaasta nädalanumbritel oli nihe ühe võrra sisse lipsanud. Seetõttu silus tellija ja trükikoja vahelisi suhteid liidu tegevdirektor üksi.
    Trükikoda Grafimill tegi kohe koostöö alguses meile selgeks, et oleme halb klient, ja seda öeldi korduvalt meie esindusele ka juhtkonna tasemel otse välja.
    Grafimill jättis mitu korda arvestamata meie parandustega nende tööle, mis venitas kogu ettevalmistusprotsessi ja lõpuks teatati meile, et trükised ei valmi kokkulepitud tähtajaks. Trükiste kujundus ja nende trükitehniline kvaliteet ei toetanud meie tooteid ja laiemalt meie ärilisi eesmärke.
    Kõige otsustavamal ja kiiremal ajal sekkus täiesti ootamatult Grafimilli direktor Felix Paves, võttes nendepoolselt projektijuhilt ära volitused otsustusteks ja halvates täielikult niigi logisema hakanud koostöö.
    Katkestasime lepingu trükifirmaga Grafimill ja olime sunnitud käigupealt otsima uue töövõtja, et tagada oma trükiste õigeaegne ilmumine meie firmat rahuldavas kvaliteedis.
    Trükitöösturite liidu poole pöördusime meie trükistega tegelema hakanud disainifirma E4 nõuandel. Meie eesmärk oli saada liidu kaudu hinnang meile osaks saanud kohtlemisele.
    Liidu tegevdirektor Toivo Makk viis ennast üleskerkinud probleemiga kurssi ja külastas Grafimilli.
    Tema kui erialaliidu juhi tegevusega jäi meie firma rahule. On ju nii tellijate kui kõigi trükitööstuste ühistes huvides, et kontrollimatud ja liitu mittekuuluvad isetegevuslased turgu ei solgiks.
    Konflikt rauges, kuna pidasime oma edasiminekut tähtsamaks ressursside kulutamisest Grafimilli asjus suhtlemisele. Seetõttu ei algatanud E-Betoonelement ka ametkondlikku ekspertiisi.
    E-Betoonelement tasus kõigi Grafimilli poolt valmistatud trükiste eest täies mahus ja edaspidi kasutame vaid nende professionaalsete kujundajate ja trükkalite teenuseid, kes meid sel kriitilisel ja kiirel ajal, mil meile väga olulised firmatrükised veel kujundamatagi olid, välja aitasid.
    Oleme kasutanud trükitöösturite liitu ka teise arusaamatuse puhul, mis tekkis meie firma aastakalendriga. Nimelt tuli välja, et kalendri nädalate nummerduses oli viga.
    Ehituses aga orienteerutakse paljuski nädalate numbrite järgi. Toivo Maki abil saime kalendrid kujundanud firmaga Ecwador kokkuleppele, et uute kalendrite trükikulutused jagame kahepeale pooleks.
    Tellija seisukohalt oli küll seegi vaid pool võitu, sest eeldasime ju kvaliteetset kaupa selle raha eest, mis sai kulutatud partii soetamisel.
    Peale selle veel kulutused 400 kalendri kohaletoimetamisele, rääkimata kaudsetest kahjudest juhul kui valed nädalanumbrid oleksid põhjustanud valesid tarneid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.