Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ringrajasõit muutub tänu turvameetmetele

    Hea näide turvameetmete arengust on MM-sarjas osaleva Marlboro Yamaha meeskonna hispaanlasest piloot Carlos Checa, kes möödunud hooajal elas üle mitu rasket kukkumist. Suurtel kiirustel juhtunud õnnetustest hoolimata jäi raskemaks vigastuseks vaid mõranenud sõrmeluu.
    Checa ?pääsemisele? olulisemat rolli mängisid ringradade ning võistlusvormide üha suurenev ohutus. Ringradade ehitusest on tänapäeval saanud lausa omaette teadus. Kuna samadel radadel võistlevad nii autod kui ka mootorrattad, tuleb turvameetmete rakendamisel silmas pidada mõlemate vajadusi ? autodega kipuvad õnnetused juhtuma rohkem kurvi sisenemisel, mootorratastega aga kurvist väljumisel.
    Väljasõidualades on seni kiiruse vähendamiseks kasutatud laia kruusariba, kuid see ei ole ilmselt parim lahendus: mootorratta peatab kruus liiga äkki, auto aga ei jää sageli seisma enne rajapiiret.
    Näitena võib tuua kahekordse vormel-1 maailmameistri Michael Schumacheri õnnetuse mulluselt Silverstone?i etapilt: sakslase Ferrari ületas kruusariba praktiliselt kiirust vähendamata ning paiskus kummivalli, mille tagajärjel Schumacher murdis jalaluu.
    Mootorratturite ringrajasõidu MM-sarjas on viimased kaheksa aastat kontrollinud radade turvalisust võistlejate esindaja Franco Uncini. ?Enamik piloote hindab ringradade ohutust heaks,? räägib Uncini. ?See ei tähenda siiski, et meie töö on lõppenud. Hetkel üritame leida kruusaribade asendamiseks sobivaid materjale ning testime ka erinevaid rajapiirdetüüpe.?
    Jätkuvat arendustööd teevad ka võistlusriiete ning kiivrite tootjad. Kogu nägu katvad kiivrid tulid esmakordselt kasutusele juba 1970. aastatel, kuid nahast sõiduriietuse, saabaste ja kinnaste ohutuse parandamisele hakati suuremat tähelepanu pöörama alles kaheksakümnendate lõpul. Metallist tugevdustele lisandusid kukkumist pehmendavad silikoonpadjakesed ja õhutaskud, asfaldil libisemisega tekkinud hõõrdumist aitasid vähendad kevlarist ribad.
    ?Kõige rohkem probleeme on kinnastega ? need peavad olema piisavalt õhukesed, et võimaldada käele head liikuvust, samas aga kaitsma vigastuste eest,? räägib firma Alpinestars president Gabriele Mazarolo.
    Ka tänapäevased kiivrid on ülimalt tugevad ning kerged, kaaludes vaid pisut rohkem kui kilo. ?Kiivrid on juba praegu nii kõrgel tasemel, et kõikvõimalikud uuendused on üsna väiksed,? selgitab Bieffe esindaja Enrico Bini.
    Headest turvameetmetest hoolimata võib mootorratastel võistlemine nii mõnelegi kõrvaltvaatajale tunduda mõttetult ohtlikuna, piloodid aga on valmis armastatud ala nimel riskima. ?Loomulikult on mootorrattasport ohtlikum kui näiteks poks, kuid mitte nii hull kui mõned inimesed arvavad,? räägib Checa meeskonnakaaslane Max Biaggi.
    ?Juba siia ilma sündimine on ohtlik!? naljatleb Checa. ?Mulle meeldib võistlemisega kaasnev risk, kuid üritan ohtudele võimalikult vähe mõelda. Ma tean, et vigastuse võimalus on igati reaalne ? inimkeha ei ole loodud selleks, et 200 km/h kiiruse juures asfaldiga kokku põrgata!?
    Autor: Pille Russi
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Balti aktsiaturul tugev tõusupäev
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.