Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Telefon kaotab 700 klienti kuus
Rohkem kui poolest miljonist Eesti Telefoni kliendist jätab 30 000 telefoniarve õigel ajal tasumata. Igas kuus saab 1000 telefoniomanikku hoiatuskirja ning 700 kliendiga lõpetatakse leping, kirjutab SL Õhtuleht.
Selliseid võlgnikke, kes meeldetuletustest hoolimata arve tasumata jätavad, tuleb iga kuu umbes 700. 'Liinid jäävad küll alles, aga kui inimene soovib uuesti liituda, tuleb maksta taas 800 krooni liitumistasu,' selgitab Eesti Telefoni pressiesindaja Anu Vahtra.
Telefoniarve maksetähtpäev on iga kuu viimane päev. Eesti Telefonil pole õigust klientidelt viivist nõuda, aga kui ka järgmise kuu 15. kuupäevaks pole raha ET kontole laekunud, võib firma telefoni välja lülitada.
'Alla 100 krooni suuruse võla puhul me esimesel kuul kohe kindlasti telefoni ei sulge,' ütleb Vahtra. Kui summa ületab 150 krooni või võlg venib kolme kuu peale, vajutatakse Eesti Telefonis nuppu ja telefoniomanik peab 90 krooni välja käima.
Esmalt koostatakse võlgnike nimekiri, see saadetakse ühest andmebaasist teise ja alles siis lülitatakse telefon välja. Makseteade võib Eesti Telefoni jõuda samuti viivitusega.
Kuigi iga kuu koguneb umbes 30 000 võlgnikku, lülitatakse välja vaid 1000 telefoni ja kahe kuu möödudes lõpetatakse leping umbes 700 kliendiga. Üle 500kroonist võlga hakkab telefonimonopol sisse nõudma halduskohtu kaudu.