• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • 11.12.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus naftatariif koorib operaatorfirmasid

Venemaa valitsuses valminud kava tõsta alates esimesest jaanuarist naftatoodete väljaveo tariife 2,5 korda 78 euroni tonnilt lööb augu esmajärjekorras operaatorfirmade rahakotti, ütles reedel Eesti suurima transiidiettevõtte Pakterminal juhatuse esimees Raivo Vare. ?Kui naftatoodete omanikud peavad loovutama riigile senisest suurema osa oma tuludest, siis lõikavad nad selle suurima tõenäosusega transiidiahela transpordikomponendist,? rääkis Vare.
Samas lausus Vare, et uute tariifide mõju ei ole praegu üheselt välja arvutatav, sest lisaks kasvanud tariifile hakatakse rakendama väljaveokvoote ja oksjonite süsteemi. Administratiivset asjaajamist arvestades ei suuda Venemaa uusi tariife Vare hinnangul tõenäoliselt kohe aasta alguses rakendada.
Pakterminal võib uute tariifidega kaotada ligi 5 miljardit krooni aastas, sest suurima transiidiettevõttena töötleb ta aastas üle 8 miljoni tonni naftasaadusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Eesti Raudtee ja Tallinna Sadama äri mõjutavad Venemaal kavandatavad muudatused räigelt,? ütles Eesti Raudtee erastamiskonkursil osaleva Baltic Rail Service?i juhte Guido Sammelselg. ?Putini kõva rusikas mängib siin oma osa, mistõttu jagatakse turg ümber ja rikastuma hakkavad uued inimesed.?
Kuid Venemaal leidub küllaldaselt mõjuvõimsaid isikuid, kes on kõrgete tariifide kehtestamise vastu, sest nad rikastuvad nende abil, lisas Sammelselg.
?Senikaua, kuni kehtivad naftatoodete ekspordiks sõlmitud pikaajalised lepingud, pean eksporditariifide kahekordistamist vähetõenäoliseks,? ütles Eesti operaatorfirmadele süstikrongidega Kiri?i naftatöötlemistehasest vedusid teostava ettevõtte Linkoil finantsdirektor Sergei Vgebnjev.
Eesti Raudtee jääb senise tariifipoliitika juurde ega kavatse operaatorfirmade tulude päästmiseks hinda langetada,? ütles Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch. ?On ka viimane aeg operaatorite tulusid kärpida,? lisas ta.
Tallinna Sadam töötleb tänavu hinnanguliselt kuni 18 miljonit tonni naftasaadusi, mille puhul on tegemist Venemaalt eksporditava kaubaga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele