Eelmisel nädalal käisid Eesti transiidimahust 40% andva Tartu-Petseri raudtee Koidula piiriületuskohta vaatamas Euroopa Liidu ametnikud, kes on langetanud otsuse eraldada jaama projekteerimiseks ja keskkonnauuringuteks Eesti rahas 20 miljonit krooni.
Raha eraldatakse Kesk- ja Ida-Euroopa kandidaatriikidele mõeldud ISPA programmi raames, programmist kavatsetakse hakata Eesti projekte toetama 325 kuni 570 miljoni krooniga aastas. Tõenäoliselt jätkatakse ka Koidula piiripunkti rajamise finantseerimist, kokku kuluks piirijaama rajamiseks ligi 300 miljonit krooni.
Endise teede- ja sideministri ja praeguse transiidifirma ASi Pakterminal juhatuse esimehe Raivo Vare sõnul on kõik Eesti iseseisvusaegsed teede- ja sideministrid Kagu-Eesti raudteejaama puudumisele tähelepanu pööranud. ?Ministrid on kohal käinud ja asi on alati soiku jäänud, sest riik ei ole raha leidnud. Töö on kallis, kuna jaama ehitamisel tuleb muuhulgas arvestada ka maastiku suure kõrguste vahega,? ütles Vare.
Koidula piiriületusjaama ehitamine suurendaks nii raudtee läbilaskevõimet kui ka lahendaks põllumajandustoodangu kontrolliprobleeme.
Artikkel jätkub pärast reklaami