Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sampo hoidub Baltimaades laienemisest

    ?Meil pole hetkel plaane laieneda edasi firmasid omandades, me keskendume olemasolevate äride arendamisele,? ütles Sampo-Leonia investorsuhete juht Taru Narvanmaa.
    Sampo-Leonia direktorite nõukogu on heaks kiitnud uue strateegia, mille kohaselt kahjukindlustuses ei nähta suur kasvuvõimalust, seetõttu pannakse rõhk selles vallas koduturule ja see haru restruktureeritakse. Eesti puhul ei tähenda see kahjukindlustusest loobumist, kuigi sellised spekulatsioonid on kindlustusringkondades liikunud. ?Sampo ei loobu ühestki tegutsemisvaldkonnast Eestis,? lausus Narvanmaa.
    Ka Sampo Eesti Varakindlustuse juht Olavi Laido ütles, et praegu pole juttugi sellest, nagu võiks Sampo siinsest kahjukindlustusest loobuda. Tema sõnul ei puuduta kontserni otsus kahjukindlustust väheprioriteetseks pidada Eestit, Lätit ja Leedut. ?Kui siin kahjukindlustusest loobutaks, siis oleks see nii suur asi, et sellest oleks kuulda mitu korda ja varemgi ja selleks kuluks kaua aega,? ütles Laido.
    Eestis kahjukindlustuses esikohal oleva Sampo Varakindlustuse turuosa ulatus aasta lõpus ligi 40 protsendini, preemiaid oli kogutud ligi pool miljardit krooni. Enam kui kolmandiku Sampo kahjukindlustusportfellist moodustab kohustuslik liikluskindlustus, ligi kolmandikuni ulatub sõidukite kindlustus ja viiendikuni füüsiliste isikute varakindlustus.
    Sampo-Leonia grupi strateegiaks on keskenduda pangandus- ja kindlustusturu neile segmentidele, milles kasvupotentsiaal on kõige suurem ning kahjukindlustust sinna hulka ei arvata. Need on pikaajaline säästmine (elukindlustus, varahaldus ja investeerimisfondid), jae- ja privaatpangandus ning investeerimispangandus. Rahvusvahelisel tasandil loobutakse mitteelukindlustuse laiendamisest ja hoidutakse suurfirmadele antavate laenutagatiste kasvatamisest.
    Varahalduse, pensionitoodete ja elukindlustuse prioriteetsust on Skandinaavia pangad välja öelnud mitmel korral. Siiski ei tähenda see muu maailma kogemusel seda, et kahjukindlustus on perspektiivitu äri.
    ?Soomes muidugi ei saagi varakindlustusel olla nii suurt kasvuvõimalust kui võrrelda Eesti, Läti või Leeduga,? kommenteeris Laido. Tema sõnul on paljuski see, mida kontserni juhtkond ellu viima hakkab, Eestis juba tehtud ? näiteks ühine nimi pangal ja kindlustusel. Samas kinnitas Laido, et Eestis ei plaanita töötajate ja kontorite vähendamist, mida kontsern Soomes teha kavatseb.
    Soomes vähendab Sampo töötajate ja kontorite arvu . Viimastest suletakse 50, nii et järele jääb 150 nii panga- kui ka kindlustusteenuseid pakkuvat kontorit. Esimene Soomes täielikku finantsteenust pakkuv suurkontsern tekkis kogu möödunud kümnendi kestnud ühinemiste käigus. Veebruarist juurutatakse Sampo-Leonias uut organisatsiooni- ja juhtimisstruktuur, aprilli algul toimuval aktsionäride üldkoosolekul aga lühendatakse grupi emafirma nimi lihtsalt Sampoks.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.