Kohtla-Järve Soojus saatis möödunud aasta lõpus paljudele suurte võlgadega elamute elanikele teated, milles teatati, et suurte võlgade tõttu soojusenergia eest ei ole nende elumajade edasine soojusenergiaga varustamine alates veebruarist majanduslikult põhjendatud.
?Kahjuks peame me nende võlglaste suhtes, kus on enamik kortereid võlgu, rakendama taas survemeetmeid, et neile meelde tuletada kohustust maksta soojuse eest,? ütles ASi Kohtla-Järve Soojus juhatuse esimees Toomas Niinemäe. ?Me ei saa lõputult võlgu müüa.?
Kuna puuduvad tehnilised võimalused lülitada majasisesest soojusvõrgust välja ebakorrektseid kliente eraldi, on Kohtla-Järve Soojus sunnitud peatama soojusenergia müügi nendele majadele, kus valdav enamus korteriomanikest on tarbitud soojusenergia eest võlgu. Seega jäävad kütteta ka need korterid, mille omanikud on maksnud.
Kohtla-Järve Soojuse väitel on paljud kohusetundlikud soojustarbijad pöördunud ettevõtte poole nõudmisega mitte jätta ühtegi võlglast kahe silma vahele. Eriti neid võlglasi, kes omavad kindlaid sissetulekuid, kuid tarbitud soojuse eest ikkagi ei maksa. Samuti soovitatakse pöörduda võlglaste töökohtadesse ja avalikustada ?teiste seljas liu laskjate? nimed töökaaslastele ja pressile.
Kohtla-Järve Soojus on soovitanud raskes majanduslikus seisus inimestel, eriti töötutel, pöörduda toetuse saamiseks sotsiaalabikeskusesse, samuti võimaldanud sõlmida pikaajalisi tagasimakse graafikuid.
Teatest möödunud kuu jooksul on suur hulk soojusvõlglastest asunud oma võlgu likvideerima. 33 suurimat soojusvõlglasest korteriomanikku on antud kohtusse. Paljud on pöördunud ettevõtte poolemaksegraafiku koostamiseks.
Autor: ÄP Online
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.