• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.08.01, 08:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BRS: raudteele tööle jääjate hulk teadmata

Eesti Raudteed erastava Baltic Rail Services?i (BRS) juhatuse liikme Guido Sammelselja kinnitusel pole erastaja seni välja töötanud sotsiaalprogrammi, millega osaliselt kindlustataks koondatavate töötajate tulevik. Selgusetu on ka, kui paljudel inimestel tuleb töölt lahkuda, kirjutab Postimees.
Sammelselja sõnul on neil järgmisel nädalal plaanitud kohtumine raudteelaste ametiühingute juhtidega, kus nad kavatsevad tutvustada oma põhimõtteid ning ootavad ettepanekuid ka vastaspoolelt.
?Tegemist ei ole lihtsalt sellega, kui palju me inimesi koondame ning kas ja millises ulatuses me neile kompensatsioone maksame. Seetõttu ongi programmi enne erastamise lõppu raske lõplikult kinnitada, sest see hõlmab väga erinevaid valdkondi ning pelgalt meie seisukohtadest siin ei piisa,? rääkis ta.
Just sotsiaalprogrammi puudumist heidavad erastajale ja riigile kui Eesti Raudtee praegusele omanikule ette ametiühingud, kellel on seaduse järgi õigus enne erastamise lõpuleviimist töötajate saatust puudutavate punktidega tutvuda ja sinna oma ettepanekuid esitada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ametiühingute Keskliidu esimehe Kadi Pärnitsa sõnul ei ole nad seni, hoolimata riigi ja BRSi esindajate lubadustest, sotsiaalprogrammiga tutvuda saanud. ?Mitmel kohtumisel on seda lubanud nii peaminister Mart Laar, Eesti Raudtee nõukogu esimees Tõnu Kõiv kui ka erastaja esindajad, kuid lubadusteks on need sõnad jäänudki,? kirjeldas ta.
Raudteelaste ametiühingu juhatuse esimehe Jolan Shevtsovi sõnul oli viimane tähtaeg eile, kuid sellest hoolimata ei ole ükski pool oma lubadusi täitnud.
?Ootame veel paar päeva ning kui selle jooksul meiega ikkagi ühendust ei võeta, siis kaebame riigi kohtusse, sest just praeguse omaniku asi on tagada meile võimalus sotsiaalprogrammiga tutvumiseks,? ütles Shevtsov.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele