Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusfirmad petavad kindlustundega

    Iga kuu täidab pank minu antud püsikorraldusi ning maksab kindlustusseltsidele liiklus, kasko-, korteri- ja pensionikindlustuse. Maksan oma palgast arvestatava osa kindlustusseltsidele ja usun, et ostan sellega kindlustunnet. Samas uskumuses maksavad kindlustusfirmadele kõikvõimalike ohtude eest Eestis sajad tuhanded inimesed ja kümmekond tuhat firmat. Maksavad ja saavad petta. Kindlustusfirmad ei müü kindlustunnet.
    Kliendile lubatud kindlustunde andmiseks on kindlustusseltsidel kahju teha ajutisi kulutusi. Paar nädalat tagasi kirjutasin transpordi rubriigis veofirmast Sauga Auto, kes maksab kindlustusfirmale Seesam aastas tuhandeid kroone veoauto kaskokindlustuse ja rahvusvahelise Rohelise Kaardi kindlustuse eest. Sauga Auto juhtkond, kes uskus, et firmal on olemas kõik vajalikud kindlustused liiklusavariis sodiks sõidetud veoki kiireks töökorda saamiseks, pidi tõdema, et pärast kahe kuulist asjaajamist seisab veok endiselt kasutult garaazi nurgas. Kuni Poolas pole lõppenud ametlik juurdlus ei võta kindlustusselts asja menetlusse, andmata isegi luba veoki remontimiseks. Kuigi kindlustusinspektsioon ei leia Seesami käitumises midagi õigusvastast nendivad nemadki, et Seesam võiks veofirmaga kokkuleppida veoki remontimises ning nõuda süüdlaselt raha hiljem regressi korras sisse. Paraku ei huvita kindlustusfirmat, et firma peab maksma kasutult seisva veoki eest liisingmakseid ja klient pole saanud kindlustusest loodetut kaupa ? kindlustustunnet, et liiklusavarii ei jäta firma tööd seisma.
    Kindlustused ei jäta klienti mitte ainult ilma lubatud kindlustundest, vaid jätavad kahjukannataja kanda ka kulutused omavaheliste vaidluste ajal. SNM Mööbli mööblit vedanud autole sõitis ootamatult ette Jeep ja veoki ootamatu pidurduse tagajärjel libises mööblile otsa veel koormas olnud seinaplaatide hunnik. Liiklusavariid ei tekkinud, kuid mööbel oli vigastatud. Siiani ei suuda Jeepi liikluskindlustuse andja Nordika ja veoautole vedaja vastuse kindlustuse müünud Bico-Leks (praegune Ergo) jõuda kokkuleppele, kumb peab rikutud mööbli eest maksma. Vahepeal on aga SNM Mööbel tellinud purunenud mööblile uued osad, maksnud kinni nii osad ise kui ka nende transpordi ja mööbli parandamise ning ootab juba neljandat kuud kulude hüvitamist. Sassi hakkab minema ka veofirmaks olnud Saku AB suhe SNM Mööbliga, kuna tema vedaja vastutust kindlustanud Bico-Leks peab kliendi suhtest olulisemaks oma õigust vaidluses Nordikaga.
    Paljude väljamakstud kahjujuhtumite juures on need vaid üksikud negatiivsed näited, ütlevad kindlustusfirmad. Kuid mis on kliendil sellest, et need on üksikud näited. Seal pole tegemist kindlustuspettustega, vaid firmadega, kes on jäänud ilma kindlustuste lubatud kindlustundest.
    Kindlustusfirmadel on aeg saada müügifirmadest klienditeenindusfirmadeks. Kindlustusagentide uksest ja aknast sisse pugemine uute klientide meelitamisel peaks asenduma võitlusega olemasolevate klientide usalduse säilitamise nimel. Enda probleemide asemel peab kindlustustele saama tähtsaimaks kliendi probleem. Kui sellist suhtumist klientidesse ei teki asub nii mõnigi firma arutlema, mida nad kindlustuselt ikkagi ostavad.
    Mina juba mõtlen. Eelmise nädala post tõi minugi postkasti kirja, kus minu liikluskindlustuseandja ütleb, liikluskindlustuseseadusele viidates et minu auto liikluses tekitatud kahju polegi liikluskahju. Nüüd hakkan minagi viidatud seaduseparagrahve uurima ning mõtlen, kas pean ikka pangal laskma enda iga kuu palgast maksta nii paljudele kindlustusseltsidele ülalpidamisraha.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Karoli Niilus: riigihangetega saab aidata lahendada keskkonna- ja sotsiaalprobleeme
Riigihanked peidavad endas paljudele teadmata ressurssi – võimalust laiemalt toetada ühiskondlikku toimetulekut, kirjutab rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna nõunik Karoli Niilus.
Riigihanked peidavad endas paljudele teadmata ressurssi – võimalust laiemalt toetada ühiskondlikku toimetulekut, kirjutab rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna nõunik Karoli Niilus.
ELMO käive prognoositust mitu korda väiksem
Nelja Eesti juhi teed tippu - kriisiloits, ettemääratus ja õpetaja võimendus
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Raadiohommik: Sri Lanka kaoses tegutsev Eesti ettevõtja, Boris Johnsoni langus ning mees, kes nägi ette 20protsendilist inflatsiooni
Reedeses hommikuprogrammis räägime, kuidas tõelises kriisis ettevõtjana hakkama saada. Kõneleme Sri Lankal tegutseva restorani- ja hosteliäri omaniku Krõõt Laessoniga. Sri Lankal kestavad juba pikalt rahutused ja näiteks energiakriis on seal tasemel, kus elektrit lihtsalt ei olegi.
Reedeses hommikuprogrammis räägime, kuidas tõelises kriisis ettevõtjana hakkama saada. Kõneleme Sri Lankal tegutseva restorani- ja hosteliäri omaniku Krõõt Laessoniga. Sri Lankal kestavad juba pikalt rahutused ja näiteks energiakriis on seal tasemel, kus elektrit lihtsalt ei olegi.
Raadiohommik: millal kord kiire hinnatõus maha rahuneb?
Neljapäevases hommikuprogrammis räägime värskest inflatsiooninumbrist, kiiresti kallinevast toidust, kriisidest taastuvast Tallinkist ja kuulete, mis krüptomaailmas praegu toimub.
Neljapäevases hommikuprogrammis räägime värskest inflatsiooninumbrist, kiiresti kallinevast toidust, kriisidest taastuvast Tallinkist ja kuulete, mis krüptomaailmas praegu toimub.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.