Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusfirmad petavad kindlustundega

    Iga kuu täidab pank minu antud püsikorraldusi ning maksab kindlustusseltsidele liiklus, kasko-, korteri- ja pensionikindlustuse. Maksan oma palgast arvestatava osa kindlustusseltsidele ja usun, et ostan sellega kindlustunnet. Samas uskumuses maksavad kindlustusfirmadele kõikvõimalike ohtude eest Eestis sajad tuhanded inimesed ja kümmekond tuhat firmat. Maksavad ja saavad petta. Kindlustusfirmad ei müü kindlustunnet.
    Kliendile lubatud kindlustunde andmiseks on kindlustusseltsidel kahju teha ajutisi kulutusi. Paar nädalat tagasi kirjutasin transpordi rubriigis veofirmast Sauga Auto, kes maksab kindlustusfirmale Seesam aastas tuhandeid kroone veoauto kaskokindlustuse ja rahvusvahelise Rohelise Kaardi kindlustuse eest. Sauga Auto juhtkond, kes uskus, et firmal on olemas kõik vajalikud kindlustused liiklusavariis sodiks sõidetud veoki kiireks töökorda saamiseks, pidi tõdema, et pärast kahe kuulist asjaajamist seisab veok endiselt kasutult garaazi nurgas. Kuni Poolas pole lõppenud ametlik juurdlus ei võta kindlustusselts asja menetlusse, andmata isegi luba veoki remontimiseks. Kuigi kindlustusinspektsioon ei leia Seesami käitumises midagi õigusvastast nendivad nemadki, et Seesam võiks veofirmaga kokkuleppida veoki remontimises ning nõuda süüdlaselt raha hiljem regressi korras sisse. Paraku ei huvita kindlustusfirmat, et firma peab maksma kasutult seisva veoki eest liisingmakseid ja klient pole saanud kindlustusest loodetut kaupa ? kindlustustunnet, et liiklusavarii ei jäta firma tööd seisma.
    Kindlustused ei jäta klienti mitte ainult ilma lubatud kindlustundest, vaid jätavad kahjukannataja kanda ka kulutused omavaheliste vaidluste ajal. SNM Mööbli mööblit vedanud autole sõitis ootamatult ette Jeep ja veoki ootamatu pidurduse tagajärjel libises mööblile otsa veel koormas olnud seinaplaatide hunnik. Liiklusavariid ei tekkinud, kuid mööbel oli vigastatud. Siiani ei suuda Jeepi liikluskindlustuse andja Nordika ja veoautole vedaja vastuse kindlustuse müünud Bico-Leks (praegune Ergo) jõuda kokkuleppele, kumb peab rikutud mööbli eest maksma. Vahepeal on aga SNM Mööbel tellinud purunenud mööblile uued osad, maksnud kinni nii osad ise kui ka nende transpordi ja mööbli parandamise ning ootab juba neljandat kuud kulude hüvitamist. Sassi hakkab minema ka veofirmaks olnud Saku AB suhe SNM Mööbliga, kuna tema vedaja vastutust kindlustanud Bico-Leks peab kliendi suhtest olulisemaks oma õigust vaidluses Nordikaga.
    Paljude väljamakstud kahjujuhtumite juures on need vaid üksikud negatiivsed näited, ütlevad kindlustusfirmad. Kuid mis on kliendil sellest, et need on üksikud näited. Seal pole tegemist kindlustuspettustega, vaid firmadega, kes on jäänud ilma kindlustuste lubatud kindlustundest.
    Kindlustusfirmadel on aeg saada müügifirmadest klienditeenindusfirmadeks. Kindlustusagentide uksest ja aknast sisse pugemine uute klientide meelitamisel peaks asenduma võitlusega olemasolevate klientide usalduse säilitamise nimel. Enda probleemide asemel peab kindlustustele saama tähtsaimaks kliendi probleem. Kui sellist suhtumist klientidesse ei teki asub nii mõnigi firma arutlema, mida nad kindlustuselt ikkagi ostavad.
    Mina juba mõtlen. Eelmise nädala post tõi minugi postkasti kirja, kus minu liikluskindlustuseandja ütleb, liikluskindlustuseseadusele viidates et minu auto liikluses tekitatud kahju polegi liikluskahju. Nüüd hakkan minagi viidatud seaduseparagrahve uurima ning mõtlen, kas pean ikka pangal laskma enda iga kuu palgast maksta nii paljudele kindlustusseltsidele ülalpidamisraha.
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Julgeolekuohuks nimetatud inimõiguste teabekeskus lõpetas tegevuse
Aastaid kaitsepolitsei aastaraamatutes Kremli-meelsena ära märgitud venekeelne Inimõiguste Teabekeskus on kustutatud ja kogu keskuse tegevus lõppenud.
Aastaid kaitsepolitsei aastaraamatutes Kremli-meelsena ära märgitud venekeelne Inimõiguste Teabekeskus on kustutatud ja kogu keskuse tegevus lõppenud.